DEADLINE opdracht moet voor Dinsdag af om te slagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaasm4n

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Ik heb de opdracht overgeschreven uit het boek.. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij hiermee te helpen? Ik heb nog tot a.s. Dinsdag..

Praktijkopdracht

In deze praktijkopdracht maak je een weblog waarin gebruikers hun eigen commentaren kunnen bloggen. Het thema bepaal je zelf. Om deze weblog te kunnen maken moet je sessions programmeren.

Wat zijn sessions?
Gedurende het browsen door verschillende webpagina’s kun je gegevens genereren. Een session is een set van gegevens tussen de klant en de server. Deze gegevens kun je in andere webpagina’s gebruiken zonder dat je de POST hoeft te gebruiken. Applicaties met inloggen-scripts, zoals onlinebanking en webwinkels, maken gebruik van sessions om gebruikersinteractie te kunnen managen.

We beginnen met het inloggen.php uit opgave 54D. Nadat de gebruiker ingelogd is, start je een session voor deze gebruiker zoals in dit setup.php-script:

// Verwerk de POST variabeles.
$gebruiker = $_POST[‘naam’];

// Start een session voor deze gebruiker.
Session_start()

// Maak variabeles voor deze session.
$_SESSION[‘klant’] = $gebruiker;
$_SESSION[‘counter’] = 0;

// Vraag de welkompagina op.
Header(‘Location: welkom.php’);

Het setup-script is verantwoordelijk voor het maken van een nieuwe session. Een nieuwe session maak je met session_start(). In een session kunnen we session-variabelen opzetten (dat zijn globale variabelen die beschikbaar zijn gedurende de session). Nadat de session is gestart, wordt het welkom.php-script opgevraagd. De welkompagina en alle andere webpagina’s beginnen altijd met session_start(). Zo krijg je toegang tot de globale $_SESSION-variabelen. Hieronder zie je een codefragment van het welkom.php-script:

// Vind de session.
session_start();

// Welkom de klant.
Print “Hallo” . $_SESSION[‘klant’] . “Welkom bij mijn applicatie”;
// ……….

// Session variabeles bijhouden.
$_SESSION[‘counter’]++;
// ……….

// ga naar uitloggen script
Echo “<a href=”uitloggen.php”>Loguit</a>”

Wanneer de gebruiker op het loguit klikt, komt hij bij het uitloggen.php-script. Het loguit-script moet ook, zoals alle andere scripts, met session_start() beginnen. Hier wordt de session verwijderd met session_destroy(). Hieronder zie je een codefragment van het uitloggen.php-script:

// Vind de session
Session_start();

// Eind session melden.
Echo “Tot ziens” . $_SESSION[‘klant’] . “tot de volgende keer”;
//……….

// Verwijder de session.
Session_destroy();

In deze praktijkopdracht maak je de volgende scripts:

Inloggen.php
Setup.php
Welkom.php
Blogspot.php
Uitloggen.php
Accounts.txt en blogs.txt

Wat lukt je niet?
Kan de hele opdracht wel voor je maken maar daar heb je niets aan snap je t strx nog niet (spreek uit ervaring).

Jij verwacht echt dat wij jouw opdracht voor je gaan maken?

Eerst begrijpend lezen, daarna informatie zoeken op internet, vervolgens bezig gaan.
Als het dan niet lukt, kun je zeggen wat er niet lukt en dán kunnen we je helpen!

Wat een zuchttopic... :confused:

Marco4

Hoe wij precies over dit soort huiswerkvragen denken vind je hier.

Mijn tip: bedenk / schrijf op welke stappen je allemaal nodig hebt (bijv wat voor formulieren je gaat gebruiken, welke gegevens je gaat verzamelen en hoe je die verwerkt, hoe je de verzamelde gegevens presenteert aan de bezoeker), bekijk dan aan de hand van wat je geleerd hebt en de PHP documentatie welke functies je daarvoor nodig hebt en sla dan aan het programmeren.

http://nl2.php.net/manual/en/book.session.php (voor de sessies)
http://nl2.php.net/manual/en/book.filesystem.php (voor het opslaan van berichten en reacties, gebruik file_put/get_contents() als je PHP5 hebt)

Succes, en meld je nog maar een keer als je wat gemaakt hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan