• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

debet /credit

Status
Niet open voor verdere reacties.

doe-dit-dan

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2001
Hoi,Ik heb een werkblad met mijn kastotaal gemaakt die compleet is,echter als een klein beetje luxe wil graag
dat een cel credit /debet aangeeft wanneer dit het geval is
bijv.cel A10 is de uitkomst van alle totalen,deze uitkomst kan zowel positief als negatief zijn,dit wordt ook zo weergegeven wit is positief,rood plus na het getal een minnetje is dus negatief
mijn vraag is of ik in cel B10 het woordje credit /debet kan krijgen aan de hand van de uitkomst:o

TIA

't kan,.
moet je dacht ik iets met ALS functie doen:

zoiets:
=ALS(A10>0;"credit";"debet")
(of net andersom)

Uitgaande van jouw vraag: zet de volgende formule in cel B10

=ALS(A10<0;"debet";"credit")

=ALS(A10<0;"B10=Credit";"B10=Debet")

Hier heb ik dus de cel B10 genomen voor de waarde Credit of Debet. En ik neem aan dat je het resultaat bekijkt vanuit jouw boekhouding en niet die van de bank.

Grtz, René.

Nou leg ons maar uit of we nu debet of credit staan als we geld overhouden :-)

luxe probleem

Het luxe probleem is opgelost,JKoelman en testje bedankt
Maar ik vergeet zeker niet r.vink,ook die oplossing klopt Alleen krijg ik dan in de cel ook B10= tezien
zelf zat ik er ook niet ver naast maar zonder jullie hulp zat ik nu nog te zweten TNX :thumb:

Ps.Credit,moet weer wachten op de staatsloterij:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan