Debian cd drivers nodig bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

kivdw

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo iedereen,

Ik heb een tijdje geleden (meer dan een jaar al) 3 dvd's en een extra cd gekocht met Debian erop. Ik heb die dan ook een jaar geleden succesvol geinstalleerd, maar om de een of andere reden ben ik weer terug gegaan naar windows. Nu zou ik graag Debian opnieuw installeren en windows eraf gooien, maar hij heeft problemen met het herkennen van de dvd of dvd speler. Bij de installatie zegt hij namelijk dat ik een diskette moet invoeren met cd drivers. Omdat ik die niet heb, kan de installatie niet verder gaan. Ik heb geen idee wat dat is en waar ik die kan krijgen. Weet iemand dat misschien?
Ik heb het in twee dvd spelers geprobeerd, een sata Asus DRW-2014L1T en een ide NEC DVD+RW ND-1100A. Mijn moederbord is een Asus P5K Pro.

Ik zou het echt fijn vinden als iemand hier op zou weten.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Kaj-Ivar

Als je een beetje goede internet verbinding hebt kan je de netwerk installatie cd downloaden en debian daarvan installeren.
De kernel op de dvd is waarschijnlijk zo oud dat hij allerhande hardware (SATA schijven bijv) niet herkent.
Het is dan ook te verwachten dat er geen drivers (kernel modules) voor die hardware voor die oude kernel te verkrijgen zijn. Niemand neemt de moeite bij oude kernels ondersteuning voor nieuwe hardware toe te voegen.

Ok, dus als ik gewoon een nieuwe dvd zou het goed moeten gaan? Maar ik heb wel gewoon Debian 4.0 rev1 "Etch"...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan