Debian / KDE

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Berichten
822
Ik heb de nieuwste versie van debian gedownload (netinst), deze downloade, installeerde auto. een grafische schil mee, nu kreeg ik bij de eerste boot al een error dat de X Server niet gestart kon worden. "I cannot start the XServer, i will disable it for now."

Ik heb de config. nog eens gedraaid alles (denk ik) juist ingevult voor de vert. sync / hor. sync / toetsenbord / muis etc. etc.

Nog steeds dezelfde melding, zowel bij KDE als bij GNOME.

Ik heb een Dell Inspiron 9100 met een Radeon 9800 256DDR.

Als jullie config. bestanden van mij nodig hebben om te kijken hoor ik het wel.

Bij voorbaat dank, :thumb:
 
Al geprobeerd, werkt niet.

Ik ga een andere distro (gentoo) proberen.

Had gehoopt op debian, maar helaas.

:thumb:

EDIT:

2e link, dit is precies zoals ik het gedaan hebt :) ook 510mb aan pakketten, ati geselecteerd, resolutie, muis, toetsenbord etc. instellen, maar helaas.
 
Laatst bewerkt:
gentoo ga je nog moeilijker vinden. en dan nog die compileer tijden. als je over zoiets simpel als dit al valt dan ga je bij gentoo zeker tegen de lamp lopen.

Neem liever ubuntu die is debian based.
 
lamp zei:
gentoo ga je nog moeilijker vinden. en dan nog die compileer tijden. als je over zoiets simpel als dit al valt dan ga je bij gentoo zeker tegen de lamp lopen.

Neem liever ubuntu die is debian based.


Ik viel erover, en zo ook een al jaren unix/linux systeembeheerder ;) Het zal misschien wel een 'simpel' instelling zijn die verkeerd staat o.i.d. maar heb de xserver ook nog helemaal handmatig geconfigureert, maar weer wilde hij de xserver niet laden.

:thumb:

p.s. is het ook mogelijk om gemakkelijk te wisselen naar kde ipv gnome in ubuntu?
Heb hier nog een pc staan met ubuntu erop (zonder grafische schil) bevalt mij prima.
 
Laatst bewerkt:
sudo apt-get install kubuntu-desktop
Maar je kan evengoed gewoon kubuntu installeren.
 
Ik ga morgen nog 1 keer debian proberen lukt dit niet, installeer ik kubuntu.

Wat raad jij mij aan, kubuntu of redhat fedora of evt. mandrake? Ik zal het meest gebruik gaan maken van webservices, databases.

:thumb:
 
lamp zei:
sudo apt-get install kubuntu-desktop
Maar je kan evengoed gewoon kubuntu installeren.
Wat je ook kan doen is nog even die debian installatie erop laten staan en controleren of je met de live cd van Ubuntu wel gewoon een grafische schil krijgt. kopieer dan de xorg.conf of de xfree86.conf naar je debian installatie van de cd. beetje onhandige weg maar als (K)Ubuntu kan draaien dan debian ook:)
 
:) Dit kan ik inderdaad wel is proberen.

(kde, gnome werkt wel goed met mijn laptop, heb al eerder ubuntu en suse 10 erop gehad, daarom vind ik het zo raar dat ik het niet werkend krijg met debian.)
 
Laatst bewerkt:
probeer anders debian testing eens want stable is al oud aan het worden. En jouw kaart lijkt me redelijk nieuw dus het kan zijn dat de drivers nog niet in orde zijn.

testing is voor desktop gebruik
stable server, of mensen die gewoon een heel stabiel systeem willen hebben.
unstable voor mensen die heel recente software willen hebben en soms ook is tegen problemen aanlopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan