Debian live usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

daandaanie

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
hoi,

Ik wil graag linux dual booten met mijn windows.
De linux die ik wil is Debian.
Voor dat ik wil installeren wil ik eerst met de live versie kijken hoe het werkt, alleen het probleem is dat ik geen iso kan vinden voor usb 64 bit.
dus als iemand die voor mij kan vinden zou dat heel fijn zijn :)

alvast bedankt

Het is gelukt!
ik had niet gezien dat het ook voor usb was,

voor bootable usb gebruik ik deze

Prima programma om linux live usb's mee te maken.

Mag ik je aandraden ook wat andere versies (naast debian) te proberen?

Waaronder:

Elementary OS
Linux lite
Een ubuntu variant

Als u erg gedurft bent kunt u ook een rolling release op arch proberen:

Manjaro

Debian is niet een van de veiligste, debian is inderdaad wel een van de stabielste.
Debian is juist een groter gevaar dan sommige andere versies van linux DOOR de oudere packages.

Daarbij komt dat debian een stuk lastiger is voor beginnende linux gebruikers, een ubuntu gebasseerd systeem maakt het hele systeem een stuk simpeler dankzij de vele artikelen online en de ppa's.

als ik nu met mn usb er in dan start ie dus de usb op maar dan moet ik een commando invullen of zoiets
heeft iemand daar ervaring mee?

welk commando? ik kan wel random linux commands roepen maar daar schieten we niks mee op

Debian is niet een van de veiligste, debian is inderdaad wel een van de stabielste.
Debian is juist een groter gevaar dan sommige andere versies van linux DOOR de oudere packages.

Daarbij komt dat debian een stuk lastiger is voor beginnende linux gebruikers, een ubuntu gebasseerd systeem maakt het hele systeem een stuk simpeler dankzij de vele artikelen online en de ppa's.
Leken krijgen een Linux systeem toch niet veilig.... dus helpt Ubuntu ook niet.....
En... anderen denken anders over Debian....
2. Security

Packages have been tested thoroughly before each Debian release. This is mainly the reason why packages are not of latest version. Releases occur every 2-3 years. Debian community is very responsive to bug fixing. Security is one of the most important Debian features.

3. Stability

Debian is one of the oldest distributions (active for more than 18 years). Stability is synonym with Debian. Any package has been tested thoroughly before included in a Debian stable release. Debian always has at least three releases in active maintenance: stable, testing and unstable. Of course, stable must be used in production environment.

het heeft niet gewerkt
de syslinux.cfg was normaal, toen heb ik dat default live aangepast en toen sond er "nul nul nul nul nul" enz.
in de vesamenu.cfg staat standaard al "nul nul nul nul". dus de reden waarom ie het neit doet is omdat de .cfg onleesbaar is wss daarom

Laatst bewerkt:
Kun je de interface handmatig starten met
startx
nadat je een enter geeft bij boot?

hoi,
het is half gelukt
wat ik heb gedaan is tap->live-amd64

ik heb nu dat ik in debian zit maar zonder interface, er staat een heleboel tekst en ik dan commando's intypen na user@debian:
maar zo kan ik dus niet kijken of ik debian wel echt fijn vindt dus is er een manier om de interface tochnog te starten?

Werkt nu
startx
om X-windows te starten?
Kijk effe rond hoe dat in jouw situatie moet.
http://aptosid.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=514

Blijkbaar wordt de grafische kaart niet goed herkend, zelden meegemaakt.
Ik heb even zo gezocht, en zo los ik meestal alle problemen op.
je moet je zelf er aan wennen oom het zo te doen... anders schiet het niet op via het forum...
Mijn ervaring is dat je het dan zo onder de knie hebt.
https://www.google.nl/webhp?sourcei...user@debian start graphical interface live cd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan