Debian

• Onderwerp starter Onderwerp starter G4M3R
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Ik wil graag Debian 5 downloaden, op hun ftp raak ik alleen echt totaal de weg kwijt.
Er staan 31 cd image files en ik heb geen idee welke ik moet downloaden.

De beschrijving voor het downloaden zelf is ook al niet heel erg helder dus daar schiet ik niks mee op :confused: iemand die weet welke ik moet kiezen?

de architectuur weet ik wel :) maar het gaat om die ftp, daar ga ik dan naartoe maar daar staat een lijst met weet ik hoeveel images, welke moet ik hebben?
Deze ftp dus

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon de bovenste doen. die andere zijn misschien andere versies.

afhankelijk van wat je precies wil doen kun je de netinst downloaden. daarmee installeer je een basissysteem en haalt de rest van je onderdelen van het internet op

Dat had ik begrepen, alleen wat zijn die andere iso's dan?

Dat weet ik niet precies, maar een iso downloaden is voldoende. Debian is namelijk minder dan 700 mb, en één iso is al rond die grootte.

Dat had ik begrepen, alleen wat zijn die andere iso's dan?

Dan heb je zowat alle debian pakketten, d'r zullen mensen zijn die het nut er van in zien...
misschien handig voor mensen die een eigen debian render farm hebben en daar een eigen debian repository in nodig hebben zonder dat ze internet hebben op die lokatie.
(ja ik weet het, vergezocht)

Laatst bewerkt:
Ja nogal :P, anyway ik kom er nu wel uit :) thnx :thumb:

Debian heeft 3 leefbare smaken.
1 Stable, op dit moment lenny.
2 Testing, op dit moment squeeze
3 Unstable altijd sid

en de 4de is experimental, maar die wil je niet draaien

In stable is de meeste software echt heel erg achterop bij de ontwikkeling. Gevolg is dat bugs er inderdaad wel uit zijn.
Testing is meer de release voor de desktop, vrij recent en toch wat uitgetest. Ubuntu is gebaseerd op deze release.
Unstable loopt daar weer wat op voor. Ook wel geschikt voor de desktop, wel veel updates en soms met zorgt het voor wat problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan