• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Debiteurenbewaking - gegevens wisselen tussen twee werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hoi,

Ik heb een inkoop en verkoop administratie in Excel.

Nu wil ik dat wanneer een factuur langer dan de afgesproken termijn nog op open staat (dus als niet betaald) deze automatisch naar een andere tabblad in dezelfde bestand over gaat zodat ik direct kan zien welke facturen nog niet betaald zijn.

Maar hoe moet ik dit doen? de gegevens moeten dus overgenomen worden alleen als de aangegeven betalingstermijn verstreken is.

Zie bijlage voor een voorbeeld.

Alvast bedankt

Bekijk bijlage Debiteurenbewaking.xls

Ik heb het met een filter gedaan, wanneer in kolom N een datum van betaling wordt ingevult ,zal de betaling verdwijnen in tabblad debiteuren bewaking

Bijlagen

Hi JeanPaul.

Ik heb een macro TeBetalen toegevoegd welke automatisch gedraaid wordt wanneer je de spreadsheet opent.

- Eerst wordt de sheet debiteurenbewaking schoongemaakt
- Daarna wordt deze sheet gevuld met regels waarbij de Vervaldatum < Vandaag en Betaald = leeg.

mvg,

Aat

Bekijk bijlage Debiteurenbewaking.xls

JeanPaul,

Ten eerste: WOW!!!!!!!! Ik heb enorm veel respect voor de hoeveelheid kennis die je hebt over Excel... wist ik maar een kwart van wat jij weet!!!

Ten tweede, je hebt me al meerdere keren geholpen met vragen en ik wil je bij deze hartelijk danken voor de moeite en de tijd die je neemt. Dat is niet van zelf sprekend en het wordt van mijn kant enorm gewaardeerd!

Nu even over het bestand, ik heb de formule die je gemaakt hebt gekopieerd naar mijn bestand en deze een beetje aangepast omdat het moet in mijn bestand via de "verkoopboek" gaan en niet via de "inkoopboek" (mijn foutje, had ik in de eerste bestand niet opgelet).

De eerste regel werkt prima, maar als ik de formule wil doortrekken naar de onderliggende cellen krijg ik een fout melding "getal".

Wat is het probleem?

Ik voeg weer een voorbeeld zodat je het kunt zien.

Alvast bedankt

Bekijk bijlage Debiteurenbewakingfoutmeldinggetald.xls

Omdat de formules een array zijn, zal je deze moeten afsluiten met accolades, dat doe door in de cel te klikken , F2 toets indrukken en Ctrl+Shift+Enter samen indrukken, dan staan de accolades er rond.
Dit doe je bij ieder cel in rij 4 waar een formule in staat, en kopieer je alles naar beneden.

Jaaaaa, hij doet het. Hartelijk dank.

Nog een klein aanpassing, als bij opmerkingen niks staat krijg ik in het debiteuren bewaking sheet een 0 te zien. Hoe pas ik de formule aan zodat als het veld leeg is geen 0 komt te staan?

Is bij mij al uitgeschakeld. Toch blijf ik die 0 zien. Ik heb het opgelost door de getal notatie functie te gebruiken. Heb "special" gekozen en daar "0;-0;;@" ingezet.

Probleem is opgelost.

Nogmaals hartelijk dank voor alle moeite. Ik ben erg blij met het bestand!

Super!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan