• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Debiteurnummer oplopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daghengst

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Hallo,

ik ben bezig met een factuur opstellen waarbij ik op werkblad 1 de factuur heb en op blad 2 de klantenlijst.

Nu heb ik een pulldown menu gemaakt om de klantengegevens in de factuur in te laden. Mocht de klant nieuw zijn dan heb ik een userform aangemaakt waarbij de klant in de klantenlijst kan worden toegevoegd. Het volgende krijg ik echter niet opgelost: nl het debiteur nummer moet oplopen, dwz dat in de klantenlijst de hoogste wordt gezocht en deze met 1 verhoogd in de userform terecht komt. Ter verduidelijking heb ik heb bestand bijgevoegd.

Alvast bij voorbaat bedankt.

Hans

Bekijk bijlage Factuur test.xlsm

bv

Code:
Application.Max(Sheets("Klanten").Columns(7)) + 1

In de code van uw formulier KlantGegevens
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
 txtBTWnummer.Value = WorksheetFunction.Max(Sheets("Klanten").Columns(7)) + 1
End Sub
wat txtBTWnummer met debiteuren nummer te maken heeft ???

In de code van uw formulier KlantGegevens
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
 txtBTWnummer.Value = WorksheetFunction.Max(Sheets("Klanten").Columns(7)) + 1
End Sub
wat txtBTWnummer met debiteuren nummer te maken heeft ???

Hartstikke bedankt, ik heb het ingevoegd. Ik was zelf met de formule aan het werken.

txtBTWnummer heeft inderdaad niks met debiteuren nummer te maken, maar ik had het tekstvak eerst zo genoemd omdat ik het btwnummer wilde toevoegen, maar dat was niet relevant en heb ik het naamtechnisch niet gewijzigd. Is inmiddels wel al gebeurd.

Groetjes Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan