• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

decimaal vervangen door punt met 2 cijfers achter de punt

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesman

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Voor SEPA moet ik in de getallen de komma vervangen door een punt.

Op zich lukt dit prima. Ik zet ze als waarde neer en vervang de komma door een punt.

Zolang er in het bedrag (1,23) staat maakt hij hier keurig 1.23 van.

Maar als er 1,20 staat maakt hij hier 1.2 van.

Hoe kan ik dit oplossen ?

U kunt dit probleem proberen op te lossen met behulp van cel eigenschappen (Rechter muis klik op des betreffende cel --> getal --> categorie)

Wat ik mij af vraag is waarom er voor SEPA een punt gebruikt dient te worden. Punten zijn er om van 1000 --> 1.000 te maken, en niet om de de komma te vervangen.
Daarom zien veel Excel in standaard instellingen 1,20 als euro bedrag en zou dit afronden naar 1,2 (tenzij cel eigenschappen zijn ingesteld)
en bij mij blijft 1.20 gewoon 1.20 aangezien dit eigenlijk niets is.

Als er voor de rest niemand antwoord kan je dan een proef document bij voegen zodat ik precies kan zien wat je bedoelt?

SEPA staat voor Single Euro Payment Area.
Dit is er om op 1 februari 2014 in Europa overal op dezelfde manier te betalen.
Engels blijft de voertaal van Europa en er wordt internationaal al gebruikt gemaakt van kommascheiding voor duizendtallen en puntscheiding voor decimalen.
Wij Nederlanders doen het nou net even andersom.
Daarom moeten we dit veranderen om misverstanden te voorkomen.

Het snelste en makkelijkste gaat dat om bij (Configuratiescherm -> Regio en taal -> Format -> Geavanceerde instellingen) je decimaalscheiding in een punt te veranderen en de duizendscheiding in een komma.
Na afsluiten en opstarten van Excel zal excel dit standaard overnemen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan