decimale variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Berichten
69
Hoi allemaal,

ik gebruik in VBA een variabele om getallen met decimalen op te tellen. Maar als ik dan een insert doe met deze variabele, geeft VBA een foutmelding. De inhoud van de variabele blijkt een komma te bevatten en dat pikt de insert niet (gaat naar een numeriek veld van type decimaal). Het blijkt dat de komma een punt moet zijn. Wie herkent dit probleem en kan mij de oplossing geven? Alvast hartelijk dank.

Tigo
 
nu nog de oplossing

Gents,

bedankt voor jullie reaktie. Dit principe was mij al bekend. Datzelfde heb je ook met de datum. Maar nu hoe los ik dit op. Tardis, Je geeft aan, gebruik een punt in VBA. Maar hoe geef je dat aan? Als je de variabele declareert middels Dim? Ik heb allerlei gegevenstypen gebruikt, maar niets werkt. Volgens help moet je Decimal op kunnen geven als type, maar in VBA wordt deze niet geaccepteerd als type. Long werkt wel, maar dan rond VBA af, dus dat is het ook niet. Ik ben benieuwd, alvast hartelijk dank voor het helpen.

Tigo
 
Alvorens voor je probleem een oplossing gegeven kan worden zul je eerst aan moeten geven met wat voor soort variabelen je werkt en van wat voor gegevenstype je variabelen zijn. Ook is het handig om te weten of je conversie functies gebruikt om variabelen om te zetten van het ene gegevenstype naar het andere.
Ook moet je even aangeven welk gegevenstype de velden in je tabel hebben.
 
Kwam dit tegen:

' The decimal data type was introduced in Excel 2000 and cannot be declared
' Explicitly. You must declare as variant and use CDEC() command to ensure
' that decimal data type is used.
' Setting an initial value is not required, but helps to converge faster.
' The alternative is to always set the initial value to 1

Dim ONE As Variant
'
ONE = CDec("1.00000000000000000000000000000000")
 
Laatst bewerkt:
@Withaar

MS Access kende het decimal datatype al in MS Access versie 2.0 (heeel lang geleden en jaren voordat Excel 2000 er kwam). We hebben het hier over een Access toepassing, niet over een Excel toepassing!
 
allen bedankt

allen bedankt,

ik heb jullie adviezen geprobeerd. Helaas was er geen bij die het probleem verhielp. Ik heb het nu maar omslachtig gedaan. Vooraf het bedrag * 100, en in de insert het veld gedeeld door 100. Wat omslachtig, niet efficient, maar het werkt wel. :D

Mvg. Tigo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan