Decimalen worden niet weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

HandyMan

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Beste allemaal,

Bij de volgende code
Code:
Private Sub Button2_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button2.Click

Label15.Text = Format(CDec(Label7.Text) + CDec(Label8.Text) + CDec(Label9.Text) + CDec(Label10.Text) + CDec(Label11.Text) + CDec(Label12.Text) + CDec(Label13.Text), "##,##0.00")

End Sub

Worden geen decimalen meegenomen. Bij 1 + 2,10 komt er bijvoorbeeld 3 uit.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Met vriendelijke groet,

Raymond

Bedankt voor uw reactie.

Ik zie niet echt hoe ik dit moet toepassen in mijn geval, uit het voorbeeld dat op de gelinkte pagina staat blijkt dat bijvoorbeeld '45600' '45,600.00' wordt, dat is niet wat ik wil bereiken volgensmij.

Het probleem blijft overigens bestaan als ik in plaats van 'Cdec' 'Val' of 'ConversionVal' neerzet..

Je wilde toch uiteindelijk een getal met 2 decimalen? Het voorbeeld van 45,600.00 is een getal met 2 decimalen. Precies volgens de aanroep: FormatNumber(TestNumber, 2, , , TriState.UseDefault). Op een PC met de regionale instellingen op Nederlands zou dat 45.600,00 zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem geprobeerd, maar dan komt er bij een uitkomst die 1,23 moet zijn alsnog 1,00 uit rollen.
Het probleem is dat hij de berekening totaal niet goed maakt, zie het voorbeeld hieronder.

Knipsel.JPG

Het antwoord zou 11,60 moeten zijn, maar er komt 10 uit...

EDIT:

Ik heb het nu met een kleine omweg voor elkaar gekregen.

In plaats van de labels bij elkaar op te tellen ziet de berekening er nu zo uit:

Code:
Label15.Text = Format((TextBox2.Text * TextBox9.Text) + (TextBox3.Text * TextBox10.Text) + (TextBox4.Text * TextBox11.Text) + (TextBox5.Text * TextBox12.Text) + (TextBox6.Text * TextBox13.Text) + (TextBox7.Text * TextBox14.Text) + (TextBox8.Text * TextBox15.Text), "##,##0.00")

Laatst bewerkt:
Laat ook even zien hoe je het nu in de code hebt.

Het is duidelijk geworden en werkt nu naar behoren.

Hartelijk dank Edmoor!

Ok dan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan