bowlingman
Gebruiker
- Lid geworden
- 17 okt 2007
Hallo,
Ben nog eens terug op gang geschoten met excel en vba en heb het volgende probleem: Ik heb een frm gemaakt met 2 comboboxen. In de cboDatum kan je een datum kiezen, welke op de sheet "Wedstrijden" staan in kolom a1:a28, in de cboSpeeldag moet dan het nummer van de speeldag komen welke op dezelfde sheet staan in kolom b1:b28. Hiervoor heb ik de volgende code staan:
maar telkens krijg ik op de onderlijnde regel de foutmelding :
"Objectvariable of Blokvariable With is niet ingesteld.
Dit zal te maken hebben met een fout inde code, vermits wanneer ik de datums en de nummers van de speeldagen wijzig in tekst alles wel goed gaat.
Grtjs.
Bowlingman
Ben nog eens terug op gang geschoten met excel en vba en heb het volgende probleem: Ik heb een frm gemaakt met 2 comboboxen. In de cboDatum kan je een datum kiezen, welke op de sheet "Wedstrijden" staan in kolom a1:a28, in de cboSpeeldag moet dan het nummer van de speeldag komen welke op dezelfde sheet staan in kolom b1:b28. Hiervoor heb ik de volgende code staan:
Code:
Private Sub cboDatum_Change()
Dim oRng As Range, dRng As Integer
Set oRng = ThisWorkbook.Sheets("Wedstrijden").Cells.Find(what:=cboDatum.Value, lookat:=xlWhole)
[B][U]cboSpeeldag.Value = oRng.Offset(0, 1).Value[/U][/B]
End Sub
Private Sub CommandButton1_Click()
Me.Hide
Unload Me
End Sub
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim oC As Range, EndRow As Long, r As Long
EndRow = ThisWorkbook.Sheets("Wedstrijden").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row
Set oC = ThisWorkbook.Sheets("Wedstrijden").Cells
For r = 1 To EndRow
If oC(r, 1).Value <> "" Then
cboDatum.AddItem oC(r, 1).Value
End If
Next
End Sub
"Objectvariable of Blokvariable With is niet ingesteld.
Dit zal te maken hebben met een fout inde code, vermits wanneer ik de datums en de nummers van de speeldagen wijzig in tekst alles wel goed gaat.
Grtjs.
Bowlingman