Decoder Digitale TV aansluiten op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stonebridge

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2004
Berichten
21
Thuis heb ik een decoder voor digitale TV (van Ziggo: Humax IR-Fox C). Deze geeft alleen via scart een digitale output. Nu wil ik proberen via een Pinnacle 340e (TV-Card voor op USB-poort) het digitale signaal naar de PC te leiden, om dan uiteindelijk via Windows Media Center niet langer analoge ruis-TV te kijken maar scherp beeld te hebben. De Pinnacle kent een COAX in (is hybride dus ook geschikt voor digitaal DVB-T signaal) en via een eventueel verloopje een S-Video IN of Composite IN.
Een andere optie is om de decoder wellicht direct op mijn monitor (Samsung Syncmaster P2250) aan te sluiten op de DVI IN (VGA IN is bezet door videokaart).
Om dit geheel, op welke manier dan ook, aan de praat te gaan krijgen ben ik er inmiddels achter dat dit niet zonder verloopjes en enig gepruts kan. Mijn vraag is nu echter, omdat ik dit alles lastig vind te overzien, welke de makkelijkste weg is om straks van digi-TV op m'n PC-monitor te kunnen genieten?
 
Je kan natuurlijk, als je tv kaart digitaal signaal kan lezen, je coax daar direct op aansluiten. Anders kan je met een dvi-hdmi het beeld van de hdmi uitgang op je decoder naar de dvi poort van je beeldscherm leiden.
 
Inmiddels wel beeld

Dank voor het advies. Inmiddels heb ik wel beeld voor elkaar gekregen. Had nogal wat voeten in aarde. Decoder geeft alleen via scart digitaal signaal af, niet via coax. En heeft geen HDMI out. Maar Pinnacle TV-Stick bleek nog klein zijpoortje te hebben met een verloopkabeltje (origineel bedoeld voor inpluggen van b.v. videocamera) met mogelijkheden voor S-Video, Composiet-Video en Audio in. Heb dus een Scart verloopplug in decoder gestopt met S-Video, Composiet en audio uit, en deze doorverbonden naar Pinnacle Stick verloopje. Daarna gaf Windows Media Center keurig aan digitaal beeld te ontvangen via Composiet. Echter volgende stap in installatie liep toen niet, hij bleef om niet geïnstalleerde infrarooddetector vragen. Kon ik met geen mogelijkheid omzeilen. Toen een nieuwe versie Pinnacle TV-Center gezocht op internet (de origineel bijgeleverde bij TV-Stick liep steeds vast, bleek alleen geschikt voor Vista) en geïnstalleerd. En pas na enig gepruts ontdekt dat ik hierin apart nog de H.264 decoding moest activeren en toen pas voila: digitaal beeld op m'n PC volledig te bedienen met de AB die bij de HUMAX-Decoder zat. Een hele toertocht, maar wel met resultaat.:thumb:
 
@Stonebridge.
Kijk je nu via WMC of via Pinnacle TV Center?
Ik probeer het ook op deze manier, maar kom niet zonder IR ontvanger voorbij die stap.
Heb een Avermedia kaart en hierin is de codec H.264 al aanwezig.

Bedankt voor eventueel advies
 
Beste themenace, ik kijk nu TV op PC mbv Pinnacle Tv software. In de software dien je nog wel H.264 te activeren. Daarna via video-kanaal TV kijken. Succes!
 
Bedankt

Stonebridge,

Bedankt, ik ga het morgen proberen, maar ga toch misschien een WMC afstandbediening kopen en het via WMC proberen.

Groeten,

Themenace
 
Nog geen beeld

@Stonebridge, ik heb een scart adaptor met s-video / audio L+R gekocht en met kabels in mijn tv-kaart gestoken op de s-video ingang.
Maar nu krijg ik nog steeds geen beeld in dat voorbeeld schermpje van WMC.Wat kies jij, kabel, sateliet of antenne?

Bedankt alvast,

Groeten,

Dennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan