Decoder digitale TV via scart of HDMI?

Status
Niet open voor verdere reacties.

realmhl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Hallo,
ik wil graag weten wat er bij een decoder voor digitale tv beter is voor aansluiten op de TV? via de scartkabel, of is het beter dit te doen via een HDMI kabel? Want bij het digitale TV pakket zijn er HD zenders (discovery HD etc...), en ik vroeg me af of je deze alleen in HD kwaliteit kon zien als je de decoder aansluit via HDMI kabel, en of de "normale" digitale zenders gewoon gekeken kunnen worden via HDMI kabels

HDMI heeft altijd de voorkeur, ook al zal het uitgezonden beeld niet in HD worden uitgezonden.

jah, dat snap ik, maar als je kijkt bij UPC, dan hebje bijvoorbeeld de keuze uit 3 paketten:
standaard, royaal en family. Maar alleen bij family staat erbij dat het HD ondersteund, terwijl je bij het pakket royaal de zender Discovery HD etc.. ook gewoon kan ontvangen, bestaan er dan verschillende soorten decoders die geen HD kunnen decoderen, of ligt t alleen aan de kabels die je gebruikt?

HDMI is natuurlijk altijd veel beter...

De snelheid van een HDMI kabel is hoger dan een scartkabel...

Maar pas op voor de Samsung hd decoder.

Samsung decoder op Samsung tv met hdmi is geen probleem...

Maar Samsung decoder op een andere tv met hdmi... kan problemen veroorzaken...

Tja, je kunt alleen HDTV bekijken als die wordt uitgezonden, doorgeven door de decoder en aansluitingen en als de TV HD kan weergeven, ontbreekt er wat in die schakel, helaas pindakaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan