dedicated server COD UO

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackRaven

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2003
sinds de nieuwe add on united offensive uit is ben ik er helemaal aan verslaafd geraakt(wie niet) nu wil ik thuis graag een server opzetten ,Aangezien ik drie officiele key's heb is dat geen probleem
maar nu lukt het me niet om een verbinding met het internet te krijgen ,ik volg de stappen in de game maar kom niet verder als local server
ondanks dat ik hem wel op internet connection zet

kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik een dedicated server kan opzetten onder windows??

bvd BlackRaven

ps ik heb een upstream van 512kb/s hoeveel man kan ik daar max op hosten??? ik dacht zelf een stuk of 6 tot 8.

bye bye:thumb:

Gebruik je een router bij je internetverbinding?

router config

en ik heb in mijn router de volgende poorten al opengezet:
28960
27950
27960
27965
27952

deze heb ik op mijn"server "open gezet

Dan moet je de TCP/IP poorten die het spel gebruikt open zetten (mappen/doorlinken) naar de PC die je als server gebruikt. Welke poort dit is staat vaak in de handleiding van het spel. Het mappen/doorlinken staat in de handleiding van je router.

Dat zou voldoende moeten zijn...

poorten

dat waren,na enig speurwerk , de poorten die ik in een vorig bericht heb benoemd
maar ik kan via bv gamespy niks ervan weer vinden, us volgens mij moeten er nog meer dingen aangepast worden!!

iemand nog suggesties????

Als je poorten die je aangaf open hebt staan en dat die ook nog betrekking hebben op het ip-adres van de pc waarop je de server hebt draaien, staat in principe alles goed.

Vertel eens hoe jij een dedicated server heb opgezet.
Met een config file neem ik aan?
En hoe controleer je dat je "zichtbaar" bent op het internet?

We komen er in ieder geval wel uit ;)

dedicated server

Beste Admin_Frisian,

Ik heb via deze site een config file gecreerd en vervolgens aan de regels gehouden die werden beschreven, vervolgens heb ik in mijn router setup de poorten voor de pc opengezet waar de server op draaid.
ik heb de extra test toegevoegd aan mijn cod mp target veranderd met de variabelen opgegeven op de bovengenoemde site.

dedicated server opgestart en dat draaide op zich goed, want via een lan game kon ik connecten.
toen heb ik geprobeerd om via gamespy, op mijn tweede pc, mijn draaiende dedicated server op te zoeken, maar helaas hier kon ik hem niet bij vinden.

vervolgens heb ik op mijn tweede systeem cod gestart en geprobeerd om via het ip-adres (verkregen van mijn ISP) te connecten en ook hierbij kon ik geen connectie krijgen.(console: connect ipadres: poort)

en verder ben ik nog niet gekomen!!:confused:

Gr BlackRaven

Zoals ik het nu zie heb je gewoon alles goed gedaan.
Het enige probleem is dat je over het internet contact probeert te maken met je eigen server die binnen een netwerk fungeert.
Dit lukt dus niet maar ik denk dat je server zoiezo zichtbaar zal zijn voor anderen.
Ik wil het ook wel even voor je checken als je mij je IP-adres geeft en het tijdstip waarop de server aanstaat.

Meespelen zal niet gaan helaas want ik werk met een "privat server patch" (ahum) ;)

**edit** Nog vergeten te vertellen. Met die uploadsnelheid die jij aangeeft zit je idd rond de acht personen max om op je server te spelen.

Laatst bewerkt:
dedicated server

ok thnx,

heb ik nog een vraag

het dedicated.cfg filetje moet er in principe voor zorgen dat de server rechtstreeks aangaat zonder tssenkomst van een menu oid, waarom gebeurde dat in het begin wel en de laatste drie pogingen niet meer

ik heb het volgende toegevoegd aan mij codmp.exe +set dedicated 2 +exec dedicated.cfg +map_rotate

als ik nu mij "server" start dan gaat de consol niet open maar kom ik in het hoofdmenu van cod alwaar ik een gametype en level kan uitkiezen , en dat vindt ik vreemd aan gezien er een dedicated.cfg is aangemaakt en geactiveerd moet worden zodra codmp.exe geactiveerd wordt

heb je hier nog een oplossing voor???

server aan

en ik zet de server nu alvast aan en dan laat ik hem de nacht wel draaien, kanje kijken wanneer je ff tijd hebt

suc6 en alvast onwijs bedankt

BlackRaven

oeps

ehhhh , ip vergeten

213.51.208.196

std game poort

greetz BlackRaven

Hey BlackRaven,

Nou, je server (-=[SAD]=-) is gewoon zichtbaar hoor, niks mis mee dus.

Dat je de server niet goed kunt opstarten komt waarschijnlijk omdat je de snelkoppeling waarbij je de eigenschappen hebt aangepast niet gebruikt.

Maak even een snelkoppeling op het bureaublad aan van coduomp.exe en zet in de eigenschappen die instellingen die je hierboven noemde.
Dat lijkt mij het probleem want met de goed aangepaste snelkoppeling kan het gewoon niet mis gaan.

thnx Admin_Frisian

ontzettend bedankt!!!

en maybe till the future!!!

greetz BlackRaven

jahooooooo

heb al met vijf man gespeeld en hij draaide perfect : gemiddelde ping 60 !!! :D

thnx again Admin_Frisian :thumb:

Greetz BlackRaven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan