dedicated server

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvcgraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Hallo, kan iemand me simpel uitleggen:
Wat een dedicated server is?
Waar ik dat goedkoopst kan huren? Liefst bij een betrouwbare hoster...
Hoe ik mijn bestaande domeinamen kan verwijzen naar een bepaald punt in die server?

Didier

ik zou zeggen kijk eens op de site van onze sponsor.
Daar hebben wij op dit moment twee servers ondergebracht.
Zijn wel geen dedicated servers maar dat hebben ze daar ook.
Goede en betrouwbaar

www.vip.nl

yo

dedicated server... betekend eigelijk simpel weg...

een pc die enkel bedoeld is om als server ( voor games bv.) in windows of linux

dus als je 2 pcs hebt ... 1 om te gamen en andere als server ben je ook al op weg

ik heb ervaring met dedicated server van games zoals cs,css,ns,esf,gunz, en nog veel meer

have fun

een server huren is beter omdat je internet provider toch niet kan leveren wat jij wil...
in mijn geval dus ook

ik heb telenet turbo voor 4 pcs en kheb maar 512kb/s upstream
downstream is ok.. 20mb/s

als iemand weet hoe ik deze upstream kan verbetere of optimalisere
laat het me weten aub

Een dedicated server is een server van de provider die helemaal tot jouw beschikking staat, je huurt hem dus van de provider. Inclusief bandbreedte enzo.

Colocatie daarintegen is het neerzetten van een eigen server bij diezelfde provider, maar dan huur je alleen de kastruimte en bandbreedte enzo.

En in dedicated heb je nog verschillen met management, er zijn er die alles volledig voor je kunnen beheren (updaten OS etc, backups maken) of daar waar je alles zelf mag/moet doen.

Een dedicated server is uiteindelijk natuurlijk wel wat duurder, maar voorkomt dat je een server moet kopen.

En er zijn zoveel aanbieders, er is geen 1 goede voor iedere situatie. Hangt gigantisch af van wensen en vooral budget ;)

Maar zelf heb ik altijd als stelregel, zo dicht mogelijk bij de bron, en hoe gelikter de website, hoe meer het webdesigners zijn, en geen goede hosters ;)
Hoedt je vooral voor de resellers, dan zitten zij zelf niet direct te hosten, maar doen dat via een tussenpersoon, en dat is niet echt ideaal.

En vervolgens krijgt je server 1 of meerdere ip-adressen, en kan je vervolgens de DNS-records van je domeinen aanpassen naar dat adres. De webserver zal je wel zo moeten instellen dat hij die domeinen accepteert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan