Dedicated Video RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasler

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag/probleempje... Ik heb sinds een paar dagen een spel gedownload en daarvoor heb je 256 MB "Dedicated Video RAM" nodig. Mijn laptop (Windows 7, Packard Bell EasyNote TK85) heeft op dit moment 128 MB als Dedicated Video RAM, en word is dus ook langzaam. (Geeft "Can You Run it" weer http://systemrequirementslab.com/cyri)

Ik heb op internet veel zitten zoeken, en kwam op de BIOS uit, daar zou je eventueel extra kunnen toevoegen (Dat gaat dan van je normale hardeschijfruimte af volgens mij). Toen ik dus in mijn BIOS keek, zag ik dat voor Video RAM (Of iets in die richting waar ik 128 MB zag staan) niet aanpasbaar was.

Is dit via een andere manier aanpasbaar, of überhaupt wel aanpasbaar (Dat het niet kan)?

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

Mvg.

Jasper

Video RAM in de bios is shared memory. Dus video geheugen dat geleend wordt van het normale interne geheugen van de laptop.
Dedicated video memory is video geheugen op de grafische kaart/chip zelf.

Oftewel: Je probleem gaat niet opgelost worden met de huidige grafische kaart/chip, want heeft maar de helft van de vereiste dedicated video memory.

Tijs.

Ohh, jammer, dan zal ik hem langzaam met schokkende beelden moeten spelen...

Maar bedankt ;)

Mvg.
Jasper

Laatst bewerkt:
Ik lees je bericht nu beter: Shared memory zou ik eventueel wel kunnen gebruiken? Want het word geleend, dus dan is de ruimte er wel? (Mijn theorie, maar die van U zal wel beter zijn)

Jasper

Je speelt het spel toch al in de schermresolutie die je zoals je het wilt? Dat betekent dus er al voldoende shared video memory wordt gebruikt.
Het heeft dan (dus) geen zin om te gaan sleutelen aan de hoeveelheid shared video memory.

Tijs.

Oke, dan zal het wel niet kunnen... Maar bedankt ;)

Mvg.
Jasper

Laatst bewerkt:
Een conclusie over het spel dat nergens op is gebaseerd.
a. Er zit weinig dedicated video geheugen in je laptop, dus het kan makkelijk zijn dat er ook shared geheugen wordt gebruikt bij het spel
b. Niet alleen of je dedicated video geheugen hebt maar ook de snelheid van de videokaart/videochip is van belang.

De snelheid van de processor zal bij jouw laptop niet het probleem zijn (Intel Core i5) maar wel de videochip + hoeveelheid dedicated video geheugen dat de laptop heeft.

Citaat uit deze link:
Dit is echter geen laptop waar je een game mee kan spelen, Packard Bell heeft immers ook niet de moeite genomen om een goede mobiele videokaart in het systeem te plaatsen. De graphics worden geleverd door een onboard videokaartje van Intel waarvan we geen wonderen hoeven te verwachten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hmm... Ik zie dat ik waarschijnlijk een fout in m'n eerste bericht heb gemaakt, het spel is langzaam, niet mijn computer zelf... Is het dan het probleem nog steeds het zelfde?

(Misschien ben ik een beetje zeurderig, maar ik vraag het voor de zekerheid)

Mvg.
Jasper

--- Laatmaar ik lees je vorrige bericht wel ff ;) ---

Oke, bedankt voor het reageren, dan zet ik deze als soort van opgelost, bedankt!

Jasper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan