• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#DEEL/0! vervangen door 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joerievanassen

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
hallo mensen,

ja ik weet dat dit met ALS functie kan worden vervangen zoals in meerdere vragen het antwoord was dus luiwammes die niet eerst zelf even kijkt.

ik heb een heel grote database met rijen lange formules waarbij ik niet handmatig al die formules kan gaan veranderen. wat ik dus zoek is meer in de richting van de 'vervangen' functie maar die herkent geen #DEEL/0! ; liefst deed hij dat wel en dan replacen met 0,00

iemand nog een snel alternatief??

gr Joerie

razendsnel, maar verwijdert dan ook de formules in de cellen met deze 'uitkomst'

Code:
sheets(1).cells.specialcells(xlcelltypeconstants,xlerrors).value=0

Minder snel maar enkele gevonden en misschien de moeite om eens uit te proberen
Code:
Sub FixUm()
Dim er As String, equ As String, s As String
er = "#DEEL/0!"
For Each r In ActiveSheet.UsedRange
If r.Text = er Then
equ = Right(r.Formula, Len(r.Formula) - 1)
equ = "(" & equ & ")"
s = "=IF(ISERROR(" & equ & ")" & ",""0.00""," & equ & ")"
r.Formula = s
End If
Next
End Sub

Code:
Sub HideError()
Dim FormulaChanged As String, er As String
er = "#DEEL/0!"
For Each Cell In ActiveSheet.UsedRange
If Cell.Text = er Then
FormulaChanged = Mid(Cell.Formula, 2)
FormulaChanged = "=IF(ISERROR(" & FormulaChanged & "),""0.00""," & FormulaChanged & ")"
Cell.Formula = FormulaChanged
End If
Next Cell
End Sub

Laatst bewerkt:
De oplossing van warme bakkertje doet mijn excel compleet vastlopen hij snapt er niets van/kan het niet aan.

de eerdere oplossing met verlies van formule is dan nog een optie: het verlies van de formule is geen probleem. Ik krijg dit ding alleen niet aan de praat, liefst selecteer ik gewoon een blok cellen en gooi ik er dan die macro overheen.

Ik weet alleen neit wat ik hier verkeerd doe:

Sub foutmeldingen()
Application.ScreenUpdating = False
On Error Resume Next
Range("BK1312:CN6251").Cells.SpecialCells(xlCellTypeConstants, xlErrors).Value = 0
On Error GoTo 0
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

kan iemand dit voor mij verbeteren?? gr Joerie

Code:
sub tst()
  sheets(1).cells.specialcells([COLOR="Red"]xlcelltypeformulas[/COLOR],xlerrors).value=0
End Sub

Laatst bewerkt:
thanks SNB, ik krijg echter nu een foutmelding ik vermoed vanwege de aanwijzing van de sheet? kan ik dat sheet (1) ook vervangen door iets waarmee hij de actieve sheet gebruikt??

gr

thanks

dank je snb

ik ben een tijdje weggeweest maar heb je oplossing nu bij terugkomst even opgezocht en gebruikt en het werkt! zeer bedankt want dit had met de als functie een eeuw geduurd

gr Joerie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan