• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#DEEL/0 weer leeg laten worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr0007

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
Sorry, ik ben de gene die zat te slapen,
de formule heb ik nu gecorrigeerd, waar het om gaat, Sorry
zie formule:o

lachende gezichten moet dubbele punt D zijn krijg dit niet weg

ik krijg dit te zien
###

ga ik met de muis op staan zie ik dit
#DEEL/0

ik lees dat het is , dat er nog niets is ingevuld als waarde

Code:
=MAX(AFRONDEN.BOVEN((SOM.ALS(D9:D13;"<>"&0)+SOM.ALS(G9:G13;"<>"&0)+SOM.ALS(J9:J13;"<>"&0))/(AANTAL.ALS(D9:D13;"<>"&0)+AANTAL.ALS(G9:G13;"<>"&0)+AANTAL.ALS(J9:J13;"<>"&0));1);AFRONDEN.BOVEN(GEMIDDELDE.ALS(J9:J13;"<>"&0);1))

de lachende gezichten krijg ik nog steeds niet weg, ook niet met # die boven in staat

iemand een idee hoe dit te veranderen dat ik dit #DEEL/0 niet meer zie

Laatst bewerkt door een moderator:
mr0007

Je moet je formule selecteren en dan op # klikken (Boven in het menu) dan is de smile weg.
Kun je geen voorbeeldje hier plaatsen?

Is dit serieus de echte formule???
Code:
=MAX(AFRONDEN.BOVEN(([COLOR="#FF0000"]SOM.ALS(D9:D13;"<>0")+SOM.ALS(D9:D13;"<>0")+SOM.ALS(D9:D13;"<>"&0))/(AANTAL.ALS(D9:D13;"<>"&0)+AANTAL.ALS(D9:D13;"<>"&0)+AANTAL.ALS(D9:D13;"<>"&0)[/COLOR]);1);AFRONDEN.BOVEN(GEMIDDELDE.ALS(D9:D13;"<>"&0);1))
Iemand heeft zitten slapen tijdens zijn wiskundelesjes...........
Jouw formule omgezet naar waardes;

uitkomst = ((1+1+1+1+1)+(1+1+1+1+1)+(1+1+1+1+1))/(5+5+5)
uitkomst = (5+5+5)/(5+5+5)
uitkomst = (15)/(15)
uitkomst = 1

Het maakt niet uit hoe vaak je de som.als deelt door het aantal.als, de uitkomst blijft altijd hetzelfde of je het 1x doet of 20x. Kortom je hoeft het niet eens te doen...

Zie hieronder...
Excel 2007 of hoger
Code:
=ALS.FOUT(AFRONDEN.BOVEN(GEMIDDELDE.ALS(D9:D13;"<>0");1);"")
Excel 2003 of lager
Code:
=ALS(ISFOUT(AFRONDEN.BOVEN(GEMIDDELDE.ALS(D9:D13;"<>0");1));"";AFRONDEN.BOVEN(GEMIDDELDE.ALS(D9:D13;"<>0");1))

Succes!

Laatst bewerkt:
@ spaarie
Met verbazing lees ik de formule.
Misschien heb ik vroeger al eens geslapen in de les wiskunde, maar als men een formule wijzigt....
Dit is de originele formule, zoals ik ze heb opgemaakt in het topic 'Gemiddelde doet het niet', ook van mr0007.

Code:
=MAX(AFRONDEN.BOVEN((SOM.ALS(D9:D12;"<>"&0)+SOM.ALS(G9:G12;"<>"&0)+SOM.ALS(J9:J12;"<>"&0))/(AANTAL.ALS(D9:D12;"<>"&0)+AANTAL.ALS(G9:G12;"<>"&0)+AANTAL.ALS(J9:J12;"<>"&0));1);AFRONDEN.BOVEN(GEMIDDELDE.ALS(J9:J12;"<>"&0);1))

Ik ben er toen van uitgegaan dat er in iedere maand gegevens stonden, maar goed, hier geef ik een verbeterde :

Code:
=MAX(AFRONDEN.BOVEN((SOM.ALS(D9:D12;"<>"&0)+SOM.ALS(G9:G12;"<>"&0)+SOM.ALS(J9:J12;"<>"&0))/(AANTAL.ALS(D9:D12;"<>"&0)+AANTAL.ALS(G9:G12;"<>"&0)+AANTAL.ALS(J9:J12;"<>"&0));1);ALS.FOUT(AFRONDEN.BOVEN(GEMIDDELDE.ALS(J9:J12;"<>"&0);1);0))

Als u een kortere formule hebt, zal ik daar graag kennis van nemen.
Mvg.

Laatst bewerkt:
Sorry,:o ik ben de gene die zat te slapen, Stom van me dat ik dat even niet zag Sorry
het eerste stuk dat ik schreef heb ik aangepast zie boven in
Bedankt voor de reacties die al gegeven zijn

Laatst bewerkt:
Geen probleem, iedereen is al eens verstrooid.
Maar is uw nieuw probleem nu opgelost als je 'Als.fout(... ' toevoegt?

Sommige formules geven een foutmelding als er verwijzingen in zitten naar lege cellen, of in specifieke gevallen (bv iets delen door 0). Om een lege cel te verkrijgen i.p.v. die foutmelding moet je de formule toetsen door van de functie 'TYPE' gebruik te maken, als volgt:
=ALS(TYPE(je formule)=16;"";je formule)
16 is nml de door Excel intern gebruikte code voor een foutmelding, dus je toets hierdoor je formule aan die code.
Hoop dat dit is wat je bedoelde.
Grtz

even dit aan jempi10 , ik ben met excel iets bezig dat 9 werkbladen bevat, en als ik een formule nodig heb waar ik niet uitkom, copieer ik daar een stukje van , en vraag dan hulp op deze website,
en als ik de formule dan heb, dan plaats ik de formule weer in een van de 9 werkbladen waar die dan moet staan,
en de formule die je voor mij uitwerkte, werkt priema, ik heb het nu in een van de 9 bladen ingezet en doorgetrokken tot
D9 D13
g9 G13
J9 J13

en verder ga ik het nog doen tot dec , 4 stukken , 4 kwartalen,
met het doortrekken tot D13 is het in het kleine stukje even fout gegaan dat niet tot mij doordrong,
ik maakte van

D9 D13
g9 G13
J9 J13

allemaal D9 D13
en als het niet tot je doordringd ga je gewoon door ,
maar goed

ik zag dit #DEEL/0 en ik wist wel dat het weggehaald kon worden,

dus wat doe ik , ik copieer de formule van het kleine stukje waar de fout in zat , omdat ik dat graag ook nog weg wilde halen de #DEEL/0 , zodoende

en de formule van jempi10 om #DEEL/0 op te lossen werkt ook
:thumb:
=MAX(AFRONDEN.BOVEN((SOM.ALS(D9:D12;"<>"&0)+SOM.ALS(G9:G12;"<>"&0)+SOM.ALS(J9:J12;"<>"&0))/(AANTAL.ALS(D9:D12;"<>"&0)+AANTAL.ALS(G9:G12;"<>"&0)+AANTAL.ALS(J9:J12;"<>"&0));1);ALS.FOUT(AFRONDEN.BOVEN(GEMIDDELDE.ALS(J9:J12;"<>"&0);1);0))

lachende gezichten krijg ik niet weg, die moeten dubbele punt D zijn

Laatst bewerkt:
aan Tom5Cat, dit is niet als foutwaarde #DEEL/0, deze melding komt alleen als men nul als getal aangeeft , heb ik begrepen, maar ik wist dat je dat kon laten verdwijnen maar wist niet goed hoe

Laatst bewerkt:
iedereen bedankt voor het reageren, en helpen allemaal :d :thumb:
Probleem is opgelost

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan