arnoderuig
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 sep 2000
In een tabel tblBetalingen komen omschrijvingen voor (veld fldOmschrijving) waarin ook de verkorte naam van een medewerker voorkomt. Er kunnen meerdere betalingen voor eenzelfde medewerker in deze tabel staan. In een aparte tabel tblMedewerker heb ik de zelfde verkorte namen van die medewerkers staan (veld fldVerkort). De naam van zo'n medeweker is in beide gevallen op dezelfde wijze vermeld (althans daarmag in deze case van worden uitgegaan). Ik moet nu zien te achterhalen welk bedrag totaal per medewerker is betaald. Het betaalde bedrag staat in het veld fldBedrag.
Ik ben enorm geholpen als in een query op de tabel tblBetalingen in een apart veld de gevonden verkorte naam van de medewerker zal worden vermeld. Op één op andere wijze zal de tekst in het veld fldOmschrijving dus gescand moeten worden op de inhoud van de tabel tblMedewerker. Hoe krijg ik dat voor elkaar. De formule moet er rekening mee houden dat een persoon niet gevonden kan worden in welk geval als verkorte naam bijvoorbeeld Onbekend of gewoon een nullwaarde moet worden vermeld.
Ik ben enorm geholpen als in een query op de tabel tblBetalingen in een apart veld de gevonden verkorte naam van de medewerker zal worden vermeld. Op één op andere wijze zal de tekst in het veld fldOmschrijving dus gescand moeten worden op de inhoud van de tabel tblMedewerker. Hoe krijg ik dat voor elkaar. De formule moet er rekening mee houden dat een persoon niet gevonden kan worden in welk geval als verkorte naam bijvoorbeeld Onbekend of gewoon een nullwaarde moet worden vermeld.