Deel tekst van Memo Veld opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Graag zou ik dmv het drukken op een knop(button) een deel van van de tekst in een memo veld van een formulier blauw kleuren.

Ik krijg nu met textbox.ForeColor wel de gehele tekst blauw bij het drukken op de knop maar de bedoeling is om bijvoorbeeld letter 5 t/m 10 in het memoveld blauw te kleuren. Karakter 5 t/m 10 dient daar dus voor geselecteerd te worden...

Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar krijg?

Kun je vergeten. En is ook niet nodig: als je tekst hebt geselecteerd in het memoveld, kun je simpel via de werkbalk de kleur aanpassen. Waarom zou je daar een knop voor maken?
Ik zeg wel: kun je vergeten, maar als het écht zou moeten, kan het wel. Maar in mijn prioriteitenlijstje staan overbodige acties op een hele lage plek, en aangezien ik het een beetje druk heb laat ik het uitzoeken graag voorlopig aan een ander over :)

Het kan ook via een ander gebeurtenis; 'Formulier laden' oid. Waarom ik het wilde is omdat de gebruiker op die manier weet welke tekst (blauw) iig handmatig aangepast moet worden, er zijn uiteraard tig andere methoden maar was benieuwd of dit mogelijk was. De toolbar/werkbalk staat op niet visible als het bestand wordt geopend, dus de gebruiker kan de tekstopmaak zelf niet meer onderhouden (en dat is ook niet de bedoeling, want je wil een tekstvoorzet deels blauw en deels standaard geven). Wat wel een mogelijkheid is waar k net ben achter gekomen, en die velen malen simpeler is (dan ik eerst noemde), om een memo veld met tekstopmaak in de tabel te maken (en bij het eigenschappenvenster van het memoveld in het formulier 'tekst met opmaak' te zetten). Op deze manier kun je tekstwaarden vanuit je onderliggende tabel in je memoveld zetten (deels blauw en cursief) en deels gewoon standaard tekst. Het zat hem dus in de opmaak van het eigenschappenvenster (memoveld in het formulier).

Wat wel een mogelijkheid is waar k net ben achter gekomen, en die velen malen simpeler is (dan ik eerst noemde), om een memo veld met tekstopmaak in de tabel te maken (en bij het eigenschappenvenster van het memoveld in het formulier 'tekst met opmaak' te zetten).
Ik dacht dat je dat al lang en breed gedaan had. Daar was mijn antwoord ook op gebaseerd namelijk :)

Ja in de tabel had ik dat ook gedaan (memoveld als tekst met opmaak), ging er automattisch vanuit dat deze ook dusdanig als 'tekst met opmaak' in het formulier komt te staan. Maar dat was dus niet zo....eigenschap moet in het formulier ook nog omgezet worden als tekst met opmaak. Vraag iig opgelost:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan