• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Deel uit cellen verwijderen die niet altijd op de zelfde plaats staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

JLDesign

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Ik wil "<br>" verwijderen uit meerdere cellen maar dit staat niet altijd op dezelfde plaats en komt soms meerdere keren voor in 1 cel.
Eventueel ook vervangen door "," of "-" zou ok zijn.

bijvoorbeeld:

Kleur: Dark Red 030<br> Langste zijde: 150mm
Kleur: Silver Metallic 090<br> Langste zijde: 220mm
<br> Sjabloonfolie<br> Tekst: Dylan<br> Lengte: 800mm<br> Hoogte: Maximum 85 mm<br> Lettertype: TypoUpright

Iemand een idee welke formule ik hiervoor kan gebruiken.

P.S.: ik heb een engelse versie van office

Gr Johan

JLDesign,

Heb je het al met zoeken en vervangen geprobeerd?

Zet anders even een vorbeeld hier, zonder gevoelige info.

Hoi,

Ik heb net de oplossing gevonden.

Als de tekst bvb. in cel A1 staat is dit de formule in de cel waar de gewijzigde tekst moet komen: =SUBSTITUTE(A1;"<br>";"-")

Nog beter zou zijn dat ik "<br>" kan vervangen door een enter zodat de verschillende tekstjes uit die cel onder elkaar komen te staan.

Iemand een idee of dit mogelijk is?

Alvast bedankt voor de hulp

Code:
=SUBSTITUTE(A1;"<br>";CHAR(10))

Celeigenschappen: Wel even een vinkje zetten bij 'Wrap text'

Heb je mijn berichtje wel gelezen?

Je moet Zoeken en Vervangen gebruiken, dit staat rechts in het lint Start.

Bij zoeken vul je <br> in.
Bij vervangen vul je - in.

Hij vervangt het sneller dan dat jij een formule schrijft.

De namen van het lint in het engels weet ik niet maar zoeken en vervangen is het plaatje met de verrekijker.

De namen van het lint in het engels weet ik niet maar zoeken en vervangen is het plaatje met de verrekijker.

CTRL H is de snelle toetsen combinatie en is voor eng en ned gelijk.

Heb je mijn berichtje wel gelezen?

Je moet Zoeken en Vervangen gebruiken, dit staat rechts in het lint Start.

Ik heb het geprobeerd met "zoeken en vervangen" maar dan moet ik het telkens opnieuw doen.

Misschien een beetje uitleg:
De tekst komt namelijk uit een CSV-file waarin mijn bestellingen van mijn webwinkel automatisch opgeslagen worden als een bestelling binnen komt.
Ik ben dus bezig met het maken van een factuurblad waar alle gegevens automatisch ingevuld worden als ik enkel maar het bestelnummer kies.
Daarvoor moet ik de CSV importeren in het factuurblad.
Zodra ik dat blad opnieuw moet importeren doordat er nieuwe bestellingen binnen komen, moet ik "zoeken en vervangen" opnieuw uitvoeren.

Door de formule 1 keer in de nodige cellen van het factuurblad te zetten wordt de tekst in het vervolg automatisch aangepast.
De formule lijkt mij dus beter voor mijn toepassing.

@popipipo
De "enter" werkt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan