• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Deel van cel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbtheman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Ik zit met een probleempje. Ik heb een adressenbestand en in kolom c staan zeg maar alle postcodes, maar het staat zo: 1234 AB Amsterdam. Nu moet daar alleen de postcode komen te staan dus ik moet overal de plaatsnamen weg zien te krijgen.. Is het mogelijk om dit met een trucje te doen of zal ik bij alle adressen steeds in de cel moeten gaan verwijderen?! Het gaat om zeer veel adressen namelijk..

Alvast bedankt!!

Hoi,

Je hebt tijdelijk twee 'nieuwe' kolommen nodig, waarin je formules zet die zowel de postcode, als de plaatsnaam uit de betreffende cel 'vissen'

De formules die je hiervoor gebruikt bijvoorbeeld in D3 en D3;
=DEEL(C3;1;8) voor de postcode, gesteld dat deze in cel C3 staat.
=DEEL(C3;9;25) voor de plaatsnaam, waarbij 25 de lengte van het maximale tekens voor de plaatsnaam aangeeft.

De formules kan je eenvoudig naar beneden kopiëren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als het adres in A1, zet in B1:

=links(A1;7)

Daarna doortrekken naar beneden, kolom B selecteren, kopieren en kiezen voor plakken speciaal - waarden. Vervolgens kun je kolom A verwijderen

Laatst bewerkt:
Als het adres in A1, zet in B1:

=links(A1;7)

Daarna doortrekken naar beneden, kolom B selecteren, kopieren en kiezen voor plakken speciaal - waarden. Vervolgens kun je kolom A verwijderen

Je hebt gelijk, alleen de postcodes moesten eruit en niet de plaatsnamen .....

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, alleen de postcodes moesten eruit en niet de plaatsnamen .....

We postten bijna tegelijkertijd :p , anders had ik jouw oplossing laten staan. Die werkt toch ook (alleen eerste deel was voldoende, maar toch)!

de eenvoudigste methode:

Selecteer de kolom met gegevens
Menubalk/data/van tekst naar kolommen/vink spatie aan.
Verwijder de kolommen met overbodige gegevens

de eenvoudigste methode:

Selecteer de kolom met gegevens
Menubalk/data/van tekst naar kolommen/vink spatie aan.
Verwijder de kolommen met overbodige gegevens

Nou, of dit de eenvoudigste is .....
Je moet dan láter toch de kolom met de postcode-cijfers en - letters weer via een formule samenvoegen ..... dus ik denk dat dat uiteindelijk omslachtiger is.
Maar goed .... het is een optie ... ;)

Dan mag de vraag nog even op opgelost

Mvg

Rudi

Je moet dan láter toch de kolom met de postcode-cijfers en - letters weer via een formule samenvoegen
Teun,

Het is vaak raadzaam een postcode volledig te scheiden om bijvoorbeeld in een bestand met het cijferdeel bepaalde gegevens op te zoeken. PTT Post had ooit lagere periodiekentarieven binnen bepaalde postcodes.

Teun,

Het is vaak raadzaam een postcode volledig te scheiden om bijvoorbeeld in een bestand met het cijferdeel bepaalde gegevens op te zoeken. PTT Post had ooit lagere periodiekentarieven binnen bepaalde postcodes.

Hoi,

GROOT gelijk .... maar dat veranderd toch niets aan de meervoudige handelingen die nodig zijn om het voor elkaar te krijgen zoals vraagsteller het wil ......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan