• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

deel van cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jodydhondt

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Ik weet al hoe je bv het derde karakter uit een cel kan halen. Dit is met DEEL(A1;3;1), dus uit cel A1, vanaf het derde karakter 1 karakter.

Nu ben ik echter op zoek hoe ik altijd het vierde laatste karakter kan uit een cel halen. Kan iemand mij daarbij helpen?

Beste Jodyhondt,

Allereerst: Welkom op dit forum.

De functie =Lengte(A1) geeft het aantal karakters van de cel.
Code:
=deel(A1;lengte(A1)-4;1)
geeft dan je antwoord.

Richard

bedankt, dit lukt inderdaad.

Dan heb ik nog een vraag

ik heb 10 lists gemaakt met validation, lists noemen 1,2,3,4,....

als in A1 het cijfer 1 staat, wil ik in B1 list 1 krijgen. Dit lukt mij.
maar dan wil ik als in A1 het cijfer 2 staat, in B2 zowel list 1 als 2 krijgen (zodat ze aan elkaar hangen ofzo).
en dan ook als er cijfer 3 staat, list 1,2 en 3.

en natuurlijk zo verder tot 10

Kan iemand me hiermee helpen?

Beste Jody,

Ik denk dat je beter een voorbeeldbestandje kunt uploaden, want hier begrijp ik niet veel van.

Richard

Dit weekend zal ik daar inderdaad eens een voorbeeldje van maken

alvast bedankt

Normaal gezien zou er een voorbeeld in bijlage moeten zijn

bedoeling is dus als ik in A1 kies voor a, dat ik in C1 keuze heb uit de cijfers in lijst a(lijst a zijn de cijfers 11 tem 15).
Als ik in A1 kies voor b, dan wil ik in C1 keuze hebben uit de cijfers van zowel lijst a als b (lijst b zijn de cijfers 21 tm 25).
Als ik in A1 kies voor c, wil in in C1 keuze hebben uit de cijfers van lijst a, b en c.

Ik weet niet of dit duidelijker is?

Bijlagen

bedankt, daar ben ik inderdaad al iets mee.

het zou wel de bedoeling zijn dat mijn lijsten apart blijven, zodat ik ook eens bijvoorbeeld lijst b (cijfers 21 tem 25) kan gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan