• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

deel van de worksheets laten beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjoderoon

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Ik heb onderstaande macro, maar daarbij krijg ik een error melding.

fout 91 tijdens uitvoering.

object variabele of blok variabele with is niet ingesteld.

Code:
Sub Refreshpivots()

Application.ScreenUpdating = False

Dim w As Worksheet
Dim p As PivotTable
tb = ActiveWorkbook.Sheets.Count

Call NITRO.RefreshDataAllWorksheets

If tb <= 3 Then
w.Unprotect Password:="TM"
End If

For Each p In w.PivotTables
p.RefreshTable
p.Update

If tb <= 3 Then
w.Protect Password:="TM", DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    ActiveSheet.EnableSelection = xlUnlockedCells

End If

Next

End Sub

wat ik wil is dat van de eerste 3 worksheets door de macro de beveiliging wordt opgeheven. Dat daarna de draaitabellen worden bijgewerkt en dat daarna van diezelde eerste 3 worksheets de beveiliging er weer opgezet wordt.
Vanuit eerdere vragen of beveiligen met een macro had ik al wat input gebruikt, maar helaas lukt het mij nog niet om dit werkend te krijgen.

Wat doe ik precies fout?

mijn inzicht is inmiddels anders geworden. Ik denk dat bovenstaande niet is waar ik naar op zoek ben. daarom hierbij het stappenplan wat ik in de macro probeer te vatten:

1. de nitro applicatie moet de nitro data verversen (dat gebeurt dmv call nitro.refreshdataallworksheets)
2. vervolgens moeten alle draaitabellen in het rapport ververst worden zodat de grafieken in het rapport de nieuwste data weergeven
3. de eerste 3 sheets in het bestand moeten beveiligd worden (eigenlijk de eerste 6 sheets, maar als ik die beveilig werken de slicers niet meer, krijg ik een foutmelding)

dus hoe krijg ik dat dan in een macro gegoten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan