deel van een bestandsnaam wijzigen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Beste,

Ik heb onderstaande code voor het verplaatsen van mijn bestanden.
Enkel in elk bestandsnaam staat eerst het artikelnummer gevold door een spatie en te woord kopie (1173625 kopie.jpg of Aard001 kopie.jpg) .
Nu zou ik deze tegelijkertijd de bestandsnaam willen aanpassen dat hij dit weghaalt tijdens het omzetten naar de definitieve folder .
Is dit mogelijk op deze manier.
Ik doe het nu eerst handmatig via Totaal Commander programma

Code:
@echo off

move "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\Werkmap\150 Thumbnail\*.jpg" "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\150 Thumbnail\"
move "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\Werkmap\150 Thumbnail GIF\*.gif" "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\150 Thumbnail GIF\"
move "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\Werkmap\193 Aanbieding\*.jpg" "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\193 Aanbieding\"
move "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\Werkmap\472 DS_Photo\*.jpg" "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\472 DS_Photo\"
move "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\Werkmap\472 DS_Photo GIF\*.gif" "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\472 DS_Photo GIF\"
move "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\Werkmap\1650 DS PhotoOverview\*.jpg" "\\ZNPSV01\Data\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\1650 DS PhotoOverview\"

HWV

Laatst bewerkt:
Je zou die bestanden in de bronmap eerst kunnen hernoemen naar dezelfde naam maar zonder het woord kopie erin die vooraf gegaan wordt door een spatie. Dat kan je doen in Powershell met de volgende opdracht:
Code:
get-childitem *kopie.txt | foreach { rename-item $_ $_.Name.Replace(" kopie", "") }

niet echt duidelijk

Beste,

Het zal mijn onwetendheid zijn maar bedoel je dan dit
Code:
cd P:\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\Werkmap\472 DS_Photo
get-childitem *kopie.txt | foreach { rename-item $_ $_.Name.Replace(" kopie", "") }

Want ik weet niet wat Powershell is.

HWV

Code:
Setlocal enabledelayedexpansion

Set "Pattern= kopie"
Set "Replace="

For %%# in ("P:\automatisering\mijn afbeeldingen\Website afbeeldingen\Werkmap\150 Thumbnail\*.jpg") Do (
    Set "File=%%~nx#"
    Ren "%%#" "!File:%Pattern%=%Replace%!"
)

Na een beetje zoeken ben ik tot het volgende gekomen wat mij enorm heeft geholpen.

bedankt voor de hulp!

HWV

Mooie oplossing :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan