• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Deel van een woord nemen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RensVDW

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2015
Berichten
14
Goedenavond,

ik zoek in het bijbehorende bestand het volgende :

in B moet de havennaam komen
in C moet het land komen

--> deze moeten beiden dus uit de code van A komen....

Ik denk dat het bij kolom B met een =LINKS-Vind.alles(...) zal moeten, maar ik geraak er maar niet uit ...

Bij kolom C denk ik dat het met de functie =DEEL moet, maar daar geraak ik in de knoei met de begin- en eindletter...

kan iemand me helpen ?


Alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • Tekst.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 29
Gebruik deze voor de haven:

Code:
=LINKS($A2;VIND.SPEC("/";$A2)-1)

en deze voor het land:

Code:
=DEEL($A2;VIND.SPEC("/";A2)+1;(VIND.SPEC(";";A2)-VIND.SPEC("/";A2)-1))
 

Bijlagen

  • Havens_Landen.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Je schijnt nogal tevreden te zijn met de oplossing. Bedankt.
 
Je vraag zal inderdaad opgelost zijn want de formules van Cobbe zijn correct. Maar het is wel zo netjes hem daar even voor te bedanken lijkt me.
 
Ik moet geen bedankje maar even melden of een en ander voldoet is toch wel het minste dat je kan verwachten van iemand die geholpen is met een of ander voorstel.
 
Yep. Zag het, al blijkt dat niet echt uit #1 hier. Maar zag daar ook dat, net als hier, TS niet echt bekend is met beleefheidsvormen, dus die andere vraag had ik al niet op gereageerd.
 
Klachten over mij kunnen rechtstreeks overgemaakt worden.
 
ik heb geen klachten.
 
How jongens, rustig aan, ik dacht dat aanvinken "de vraag is opgelost" voldoende zou zijn (wat ik direct gedaan heb), ik dacht dat extra berichten met 'bedankt" teveel 'forumvulling' zou geweest zijn...

Nu ik er toch een bericht aan wijd : BEDANKT COBBE :) het heeft me echt geholpen, nu snap ik de functie !
 
Yep. Zag het, al blijkt dat niet echt uit #1 hier. Maar zag daar ook dat, net als hier, TS niet echt bekend is met beleefheidsvormen, dus die andere vraag had ik al niet op gereageerd.

Waar ben ik niet beleefd geweest , Edmoor ? Ik draag beleefdheid hoog in het vaandel. Ook omdat ik dit forum apprecieer. Ik vind dat een flauwe beschuldiging, lees maar na, ik zou me nooit verlagen tot onbeleefdheid ! :)
 
Ik vind het erg onbeleefd om een vraag zomaar als opgelost aan te merken zonder te laten weten of het inderdaad gelukt is of een bedankje achter te laten voor degene die je heeft geholpen. Dan ook nog iemand op een simpele taalfout wijzen, waar je overigens wel gelijkt hebt, maar wat totaal los staat van het onderwerp getuigt ook niet echt van beleefd zijn. Je zit in de Excel sectie, niet in de sectie Nederlands.

Zo flauw vind ik die "beschuldiging" dus niet, maar daarover mogen we uiteraard van mening verschillen.
 
"beschuldiging" was misschien wat zwaar :D

Overigens, met die taalfout te verbeteren wil ik (zoals jullie) enkel helpen... Daarbij is het volgens mij in elke sectie gepast om correct te schrijven.
Dat die correctie echter losstaat van het onderwerp klopt, al waren we al lang afgedwaald van het onderwerp.

Over de bedanking aan Cobbe, nogmaals sorry, maar dat was dus om de reden die ik hiervoor al vermeldde.
 
Als je alle taalfouten die je hier tegemoet komen wilt verbeteren dan zou ik zeggen, maak je borst maar nat ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan