Deel van gegevens in Userform verbergen en tevoorschijn halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo, is het mogelijk om in bijgevoegd bestand er voor te zorgen dat alleen de bovenste twee rijen zichtbaar zijn?
Het is dan de bedoeling dat wanneer er meer nodig is dat er op de knop "Meer zichtbaar maken" gedrukt kan worden en dat er dan één rij bijkomt.
Wanneer er toch minder nodig is dan moet er op de knop "Minder zichtbaar maken" gedrukt kunnen worden zodat er per keer dat er op gedrukt wordt één rij verborgen wordt tot een minimum van twee rijen zichtbaar.

Let op! Het gaat dus om onzichtbaar maken, niet om verwijderen. Dit ivm met het verwerken van de gegevens. Is dit mogelijk?

Bijlagen

Zet iedere rij in een 'frame', dat kun je zichtbar/onzichtbaar maken.

Oke ik heb ze in een apart vak gezet, maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat die knoppen werken? En dat wanneer het scherm geopend wordt alleen de eerste twee zichtbaar zijn?

Bijlagen

Kijk eerst eens in je basis VBA handboek.

Helaas heb ik dat boek niet, maar na zelf wat proberen lukt het me al met één frame. Nu lukt het inmiddels ook met de andere frames. Nu heb ik nog een klein probleempje waar ik niet uit kom: Ik heb onderstaande code aan de MultiPage toegevoegd zodat alleen Frame1 en Frame2 zichtbaar zijn wanneer deze geopend wordt. Wanneer ik nu meerdere frames zichtbaar maak met een commandbutton en dan naar een ander tabblad ga in de Multipage en vervolgens terug naar het tabblad waar ik meer frames zichtbaar gemaakt heb, dan zijn er opnieuw maar 2 zichtbaar. Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer ik er meer zichtbaar maak dat deze ook zichtbaar blijven en alleen wanneer ik de MultiPage volledig opnieuw open er maar twee zichtbaar zijn?
Code:
Private Sub MultiPage1_Change()
Frame3.Visible = False
Frame4.Visible = False
Frame5.Visible = False
Frame6.Visible = False
Frame7.Visible = False
Frame8.Visible = False
Frame11.Visible = False
Frame12.Visible = False
Frame13.Visible = False
Frame14.Visible = False