Deel van harddisk 'verdwenen'

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kashu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kashu

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Ik ben al een tijdje bezig om m'n computer te formatteren en opnieuw te installeren omdat ik dacht dat dat wel lekker zou zijn, zo'n opfrisbeurt :(

Windows staat er na een hoop problemen eindelijk op. Eerst bleek mijn versie alleen een upgrade. Dus toen eerst een gewone WinXP erop gezet. Die liep tijdens het formatteren vast. Dus opnieuw geprobeert. Ik kreeg een aantal keer foutmeldingen over een beschadigde schijf maar uiteindelijk heeft hij de C: toch geformatteerd en Windows geinstalleerd. Ik heb eerst alle partities verwijderd (het waren er ooit 3) en toen één partitie van 130 gb aangemaakt. Mijn hd is 250 gb. Ik dacht dat automatisch de resterende 120 gb dan de tweede partitie zou worden.

Vervolgens kijk ik in m'n verkenner en zie ik alleen een C: :shocked: Die is niet meer dan 127 gb. Er is dus 120 gb kwijt! Ik heb in schrijfbeheer gekeken en er stond nog een 'niet toegewezen ruimte' van 10 gb. Dus toch nog 110 gb kwijt!

Daarom opnieuw de XP cd er in en opnieuw gestart. In de setup zag ik alleen een C (130 gb) en een deel 'niet gepartitioneerd' (120 gb). Vervolgens dat deel wel gepartitioneerd en weer Windows geinstalleerd. In de setup leek het helemaal goed, maar hetzelfde probleem heb ik nog (nu wel een C en een D maar in totaal nog steeds niet meer dan 140 gb).

Wie weet waar de resterende gb's zijn gebleven.. en hoe ik ze terug krijg??

Laatst bewerkt:
Service packs al geinstalleerd? Daarna zou het probleem over moeten zijn.

Het probleem is volgens mij dat je tijdens de set-up de ongepartitioneerde ruimte niet hebt toegewezen(automatisch gaat er niets) en je had bij de 2e keer alle parttities moeten verwijderen en overnieuw beginnen en die foutmeldingen over een beschadigde schijf krijg je niet voor niets,hoe oud is die schijf ?

De eerste keer had ik het tweede deel niet gepartitioneerd, maar dat heb toen ik daarna nog een keer ging installeren wel gedaan. Maar dat vertelde ik in de eerste instantie ook al..

Uiteindelijk bleek het te komen doordat ik eerst een engelse XP had geinstalleerd en daarna een nederlandse. Allebei de besturingssystemen waren nog intact. Uiteindelijk de hele boel maar weer ge-deinstalleerd.. en gelukkig m'n herinstallatie-cd van Olidata teruggevonden :D Alles is opgelost..

Alleen m'n haddisk heeft denk ik blijvende schade opgelopen omdat hij een paar x is vastgelopen tijdens het formatteren :mad: Hij maakt meer herrie en het verwijderen van bestandjes duurt belachelijk lang.. Maar voor de rest werkt het allemaal weer prima..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan