Beste Allen,
Ik zit met het volgende probleem. Ik ben een stukje software aan het schrijven om voor het bedrijf waar ik voor werk de contacten bij te houden. Ik maak hierbij gebruik van Visual Studio 2010 Express en een SQL Compact Edition 3.5 Database om de Contactpersonen op te slaan.
Mijn Code is de Volgende:
Het Probleem is dat de SearchedContact Variabele leeg blijft omdat hij de While loop niet uitvoerd (Ik denk dit omdat de MsgBox na de 1e regel niet op het scherm verschijnt, dit is trouwens ook de enige reden van zijn bestaan).
Kan iemand mij verlichten?
Ik zit met het volgende probleem. Ik ben een stukje software aan het schrijven om voor het bedrijf waar ik voor werk de contacten bij te houden. Ik maak hierbij gebruik van Visual Studio 2010 Express en een SQL Compact Edition 3.5 Database om de Contactpersonen op te slaan.
Mijn Code is de Volgende:
Code:
Imports System.Data.SqlServerCe
Module GetContact
Public Structure Contact
Public Name, Address, Zipcode, City, CFunction As String
End Structure
Public Function Name(ByVal NameStr As String, ByVal ConnStr As String) As Contact
Dim CN As New SqlCeConnection
Dim CMD As New SqlCeCommand
Dim SearchedContact As Contact
Dim Reader As SqlCeDataReader
CN.ConnectionString = ConnStr
CMD.Connection = CN
CMD.CommandText = "SELECT * FROM Contacts WHERE Name = '" & NameStr & "'''"
CN.Open()
Reader = CMD.ExecuteReader
While Reader.Read
SearchedContact.Name = Convert.ToString(Reader.Item("Name"))
MsgBox(SearchedContact.Name)
SearchedContact.Address = Convert.ToString(Reader.Item("Adress"))
SearchedContact.Zipcode = Convert.ToString(Reader.Item("Zipcode"))
SearchedContact.City = Convert.ToString(Reader.Item("City"))
End While
CN.Close()
Return SearchedContact
End Function
End Module
Het Probleem is dat de SearchedContact Variabele leeg blijft omdat hij de While loop niet uitvoerd (Ik denk dit omdat de MsgBox na de 1e regel niet op het scherm verschijnt, dit is trouwens ook de enige reden van zijn bestaan).
Kan iemand mij verlichten?
Laatst bewerkt: