Deel van query exporteren naar Exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

epetzen

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Graag zou ik van een bepaalde query een aantal velden willen exporteren naar Exel.
Hiervoor wil ik dan een knop creeren waardoor deze handeling gemakkelijk regelmatig uit te voeren is. Ik wil dit dan ook uitvoeren naar een bepaald exel (template) file.

Kan iemand mij op weg helpen met de VB code hiervoor.

Alvast bedankt,

Petra.....

Als ik je vraag goed begrijp wil je en button hebben zodat je gegevens geexporteerd worden naar Excel.

Via Formulier maak je een formulier aan dan via werkset een button toevoegen en dan krijg je opties wat je wilt doen met die button.

Gr. Emil

Emil,

Echter exporteert hij dan de volledige query naar exel.

Ik wil niet alle velden exporteren maar een deel van de query.

Hoe kun je de velden die je wilt exporteren aangeven.

Thanks,

Waarom maak je geen query voor het deel wat je wilt exporteren naar excel?

Lijkt mij dan een stuk handiger en makkelijker.

Jan dat kan inderdaad ook maar ik wil hem wel exporteren naar een (read-only) bestand van exel.
Welke VB code programeer je dan onder deze knop bij CLICK()

Thanks,

Standaard export

Wil je de standaard export functie van access naar excel gebruiken, dan kun je dat programmeren met de opdracht DoCmd.TransferSpreadsheet. Normaal gesproken exporteer je dan alle velden van je query. Je kunt echter de zaak ook als tekstbestand exporteren, in dat geval kun je een exportdefinitie opgeven waarin je de velden definieert die je wilt hebben. Exporteer het bestand vervolgens als csv-bestand met de extensie xls en hij opent gewoon in excel.

Wil je iets meer met het exportresultaat, dan zul je automation moeten gebruiken waarmee je het excel-programma precies aan kunt turen zoals je dat wilt hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan