deel van tekstblok vergedrukt

• Onderwerp starter Onderwerp starter tigo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tigo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Hoi allemaal,

ik heb de volgende vraag: In een rapport moet ik een stuk tekst afdrukken. Ik maak een label aan en zet daar de tekst in. Maar nu wil ik een stukje tekst vetgedrukt hebben, bv:

"dit is de tekst voor in het label"

dit lukt me niet zonder er 3 afzonderlijke labels van te maken, waarvan de middelste ("de tekst") dus vetgedrukt wordt. Kan dit op een makkelijkere manier? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr. Tigo

Vanaf 2007 kan je in Memo velden opmaak aanbrengen, dit gebeurd in HTML. Opmaak mogelijkheden zijn overigens wel heel beperkt. Je dient ook rekening te houden met de grote van het memoveld (memo's kunnen 65000 karakters bevatten tov 255 bij text).

Hoi allemaal,

ik heb de volgende vraag: In een rapport moet ik een stuk tekst afdrukken. Ik maak een label aan en zet daar de tekst in. Maar nu wil ik een stukje tekst vetgedrukt hebben, bv:

"dit is de tekst voor in het label"

dit lukt me niet zonder er 3 afzonderlijke labels van te maken, waarvan de middelste ("de tekst") dus vetgedrukt wordt. Kan dit op een makkelijkere manier? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr. Tigo

Wat je vraagt kan helaas niet, in geen enkele versie van Access.

tekst deels vet drukken

ik was er al bang voor dat het niet kon. in ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Gr. Tigo

Zoals Floor al aangaf: vanaf versie 2007 kan het wel, als je tekstveld is opgemaakt als een memoveld. Dan kun je tekst selecteren, en met de standaardknoppen en functies vet en cursief opmaken. Is weinig HTML kennis voor nodig overigens. En de waarschuwing over de grootte van het memoveld is ook niet echt nodig, integendeel: juist een memoveld kan veel meer tekst bevatten als een gewoon tekstveld. Dus dat lijkt mij een voordeel... Wel een nadeel: op een memoveld kun je niet sorteren.

Zoals Floor al aangaf: vanaf versie 2007 kan het wel, als je tekstveld is opgemaakt als een memoveld. Dan kun je tekst selecteren, en met de standaardknoppen en functies vet en cursief opmaken. Is weinig HTML kennis voor nodig overigens. En de waarschuwing over de grootte van het memoveld is ook niet echt nodig, integendeel: juist een memoveld kan veel meer tekst bevatten als een gewoon tekstveld. Dus dat lijkt mij een voordeel... Wel een nadeel: op een memoveld kun je niet sorteren.

Ik had begrepen dat het hier om een LABEL ging en niet om een veld uit een tabel?

Heb je gelijk in... Wat is lezen toch lastig :o
Dan houdt het denk ik inderdaad op, want een label kun je alleen zijn geheel opmaken, maakt niet uit welke versie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan