Deel website beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchDisturbed

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Ik moet een deel van een website beveiligen en heb dit nu via het backpanel (Plesk) gedaan. Nu is het belangrijkste uiteraard de beveiliging en ik vroeg me af of iemand weet hoe dat nu zit. Ik heb drie keuzes volgens mij

1. Plesk
2. .htacces
3. PHP login script

Kan iemand mij vertellen welke de meest veilige optie is? Ik hoopte in eerste instantie nr 3 te kunnen gebruiken aangezien je dat waarschijnlijk het mooiste kan vormgeven...

thnx!

Als je via Plesk beveiligd word er standaard gebruik gemaakt van htaccess.
Je kan het in principe allebei even veilig noemen, het ligt eraan wat je wilt beschermen.

Als je wilt dat niemand een bepaalde map kan zien zonder een inlog dan adviseer ik htaccess. Wil je een specifieke pagina beveiligen dan kan je voor het gemak PHP gebruiken.

hmm zit te denken... er staat ook een pdf in die niet zomaar bekeken mag gaan worden. Dan is .htacces of plesk dus inderdaad de beste oplossing lijkt me.

Ik neem aan dat er geen andere, veiligere mogelijkheden zijn? (behalve met zo'n certificaatdinggebeuren)

.htaccess is van zichzelf zeer veilig, je kan ook toegang geven per IP adres en natuurlijk ook een wachtwoord instellen op een map, ik ga er van uit dat plesk dit wachtwoord ook versleuteld dus dan moeten je document wel veilig zijn.

Zelf gebruik ik voor mijn eigen bestanden PHPfilenavigator, je krijgt dan een soort systeem waar je kan inloggen en in je eigen mappen kan kijken. Verder kan je gebruikers aan mappen toewijzen en aangeven of ze iets mogen verwijderen, een leuk projectje als je van de week tijd over heb!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan