• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Deel werkblad kopieren naar ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kim2011

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2011
Hoi allemaal.

Hoe kan ik met behulp van een macro een deel van een werkblad (C4:E7) naar een ander bestand verplaatsen? Voorwaarde is dat dit deel wordt geplaatst in een ander bestand bij de datum van vandaag. Bijgevoegd bestand is een overzicht waarin de gekopieerde cellen geplaatst moeten worden. Iemand een idee?

Bijlagen

hoi Kim

ik heb een macro'tje voor je opgenomen en een beetje aangepast.
het kan vast veel mooier

wel zorgen dat beide bestanden open staan als je op de knop drukt
hier het macro'tje:
Code:
Sub Macro1()
    Range("C4:E7").Select
    Selection.Copy
    Windows("Jaaroverzicht(2.xls").Activate
    datum = Date - Day(Date) + 1
    Dim datumRij As Range: Set datumRij = Range("2:2")
    Dim D As Range
    Set D = datumRij.Find(datum)
    D(3, 1).Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
End Sub

en hier het voorbeeld met beide bestandenBekijk bijlage voorbeeldDataOverbrengen(1.xls en Bekijk bijlage Jaaroverzicht(2.xls beide openen!!!
groet sylvester

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Het werkt alleen voor de huidige maand. Als je de maand verandert komt er een foutmelding.
Zou het ook kunnen met de bestanden gesloten? Anders is copy-pasten bijna net zo makkelijk.

Laatst bewerkt:
Ok. Even een update. Ik heb verder zitten puzzelen met codes hier op de site en ben tot dit gekomen. Ik weet alleen niet hoe ik een heel deel (van C4 tot E7) in 1 keer over kan zetten.

Hierbij mijn voorbeeldbestanden:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoiets Kim?

Code:
Sub tst()
 Dim kolom As Integer
    Application.ScreenUpdating = False
      Workbooks.Open ("C:\Documents and Settings\New user\Bureaublad\Jaaroverzicht.xlsm")
  With Workbooks("Jaaroverzicht.xlsm").Sheets("Invulformulier")
    kolom = WorksheetFunction.Match(ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Range("H1"), .Range("A2:IV2"), 0)
       .Range(.Cells(4, kolom), .Cells(7, kolom + 2)).Value = ThisWorkbook.Sheets("Blad1").Range("C4:E7").Value
      End With
     Workbooks("Jaaroverzicht.xlsm").Close SaveChanges:=True
 Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Harry,

Het kan aan mij liggen, maar ik krijg deze melding: 'Eigenschap Match van klasse WorksheetFunction kan niet worden opgehaald.' Doe ik iets fout?
Het idee is wel precies wat ik zoek.

Groetjes,
Kim

Het kan de juiste datum niet vinden in rij twee.
Dus als je die allemaal aanvult kan er niets fout gaan.
Of je moet een 'On Error Goto' doen, met een msgbox als de datum niet in rij twee staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan