Deelnemer score

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor.B.S.

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2004
In een database heb ik een tabel met de waarderingscijfers van deelnemers aan een cursus.
Nu wil ik het gemiddelde uitrekenen maar het aantal deelnemers is niet altijd gelijk.
Wel heb ik in een andere tabel een veld met het aantal deelnemers opgenomen.
Kan ik, en zo ja hoe, met deze gegevens in een query het gemiddelde berekenen.
Ook wil ik met deze gemiddelden per half jaar en per jaar het gemiddelde berekenen.
In de cursus gegevens wordt de datum van de cursus ook opgenomen.

Ja, dat kan. Maar om een zinnig antwoord te kunnen geven moeten we de tabelopbouw even weten. Mischien de database even op het forum zetten?

Grtz,

Is er niemand die weet hoe ik het probleem kan tackelen, is er misschien een andere site waar ik dit kan vragen??

Ik hoop dat je nooit meer dan 20 cursisten tegelijk hebt ;)

De berekening wordt heel lastig bij de opzet van de database zoals die nu is. Als je perce deze opzet wil handhaven moet je alle velden bij elkaar optellen en lege velden daarbij ondervangen met een iif statement waarmee je een leeg veld vervangt door 0.

Als je per cursist een record hebt kun je eenvoudiger met de sum functie werken.

Grtz,

De opzet mag gerust anders, maar ik heb geen idee hoe ik het aan moet pakken kan je een voorbeeldje maken en deze dan op het forum zetten.
Bij voorbaat dank.

Daar heb ik het nu helaas een beetje druk voor. Mischien iemand ander?

Maar om je een ideetje te geven. Nu heb je per cursus een record. Deze tabel zou je eigenlijk moeten ontdoen van alles wat met cursisten te maken heeft en voor die cursisten een aparte tabel maken met daarin een sleutel naar de cursus die gevolgd wordt.

Dan kun je in een query alles voor 1 vraag per cursus optellen en delen door het aantal cursisten.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan