Deepnet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Meer mensen die dit gebruiken??

info:

Op zoek naar een alternatief voor Internet Explorer? Misschien is DeepNet wel iets. Volgens de makers heeft deze gloednieuwe browser alvast één ding voor op IE: veiligheid. Daarnaast duiken er functies uit andere browsers op, zoals het openen van pagina's in tabs en een ingebouwde pop-upkiller.

De bewering over veiligheid is eigenlijk op één insteek gestoeld: DeepNet negeert Browser Helper Objects (BHO) en browserplug-ins. En dat zijn net twee manieren die door vele trojans, dialers en andere ondingen gebruikt worden om op een pc binnen te breken.

Om DeepNet enkel als browser te beschouwen, is trouwens een miskenning van de mogelijkheden. Het programma is daarnaast ook een applicatie om RSS-feeds te lezen en kan dienen om bestanden via het P2P-netwerk Gnutella af te halen. Wie liever wegblijft van dergelijke praktijken, kan deze functie ook uitschakelen. Het wisselen tussen de browser, P2P-programma en RSS-lezer gebeurt via de iconen links.

Spyware is volgens de makers niet aanwezig, maar tijdens het zoeken merk je wel dat het gaat om een commercieel product. Als je in de ingebouwde zoekmotor een term ingeeft, zullen de resultaten gesponsorde links bevatten.

DeepNet 1.2 is meer dan een browser.

Werkt lekker en vind het een aanrader, maar me vraag: als je dwl bij P2P gaat het surfen dan ook langzamer?
Merk er (nog) weinig van ... allleen wil het graag weten

Heb ik ook erop gehad.

Dacht ook, handig een browser en p2p ineen.

Fout gedacht. De eerste keren was het inderdaad een goed programma, ja super.
Daarna kreeg ik echter steeds meer problemen.
Browser werkte niet meer goed, en het p2p onderdeel werkte helemaal niet meer.
Andere browsers kregen ook problemen.

Resultaat, staat niet meer op mijn schijf.
Deepnet verwijderd.
Ad-aware gerund, temps verwijderd en register opgeschoond.

Daarna geen problemen meer gehad.

P.S. Ik gebruik Avant Browser, kun je ook pop-ups, reclame, java geluid en activex uitschakelen. Neemt verder alle settings van IE over.
Met deze heb ik nog geen problemen gehad.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan