Default audio device

Status
Niet open voor verdere reacties.

zydeon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Laatst heb ik een nieuwe pc aangeschaft en alles werkt prima, Op één ding na.
Vroeger had ik altijd gewoon als ik m'n headset aansloot dat de speakers meteen gemute werden en alle geluid uit de headphone kwam. Maar sinds ik mijn nieuwe pc heb is dat niet meer zo.
Als ik dat mijn headset aansluit komt er wel geluid door, maar ook nog steeds door de speakers. Zelf heb ik al gekeken of ik dan kon veranderen en nu is dat ook verholpen. Het enige probleem is nu nog dat als ik wil dat het geluid alleen uit de headphone komt, dat ik dan helemaal naar het configuratiescherm moet gaan om de default audio device te veranderen naar de headphone. Als het weer terug moet naar de speakers moet ik hetzelfde doen maar dan andersom.

Nou veranderde dat vroeger automatisch als ik m'n headset aansloot maar nu dus niet meer.
Dit wil ik terug maar ik heb geen idee hoe ik dat kan doen.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen,

Wouter

Hallo,

Stel bijv je headset in als standaard communicatie apparaat, dit komt bij Windows 7 en 8 voor dat dat niet gebeurt, of stel je headset in als standaard vooralles, maar trek hem ereens zonder het te veranderen zo doe ik dat, het werkt ook nog goed.

Werkt niet voor mij. Ik wil echt dat alle geluid via m'n headphone gaat zodra ik hem aansluit. Als ik m'n headphone als standaard voor communicatie maak, dan komt er alsnog geluid uit m'n speakers. En als ik standaard voor alles doe dan moet ik nog steeds handmatig instellen of het geluid via de speakers of de headphone gaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
es kijken, is er niet software wat je nog voor je moederbord moet installeren? iets met autodetect of iets in die geest?

Welk moederbord heb je?

Ik heb de Asrock Z77 Extreme 4.
Er zit een cd met drivers bij en daar heb ik wel al het essentiële geïnstalleerd.

heb je ook in de manual gelezen wat er op blz 37 onderaan staat, en vervolgens op blz 38 bovenaan?

in mijn boekje staat onderaan op blz 37 iets over de HDMI _SPDIF Header en op blz 38 bovenaan iets over de smart switches op het moederbord. Het lijkt me niet dat dat is wat je bedoelt?

hmmm, ik zie het volgende staan:
1. High Definition Audio supports Jack Sensing, but the panel wire on the
chassis must support HDA to function correctly. Please follow the
instruction in our manual and chassis manual to install your system.
2. If you use AC’97 audio panel, please install it to the front panel audio
header as below:
A. Connect Mic_IN (MIC) to MIC2_L.
B. Connect Audio_R (RIN) to OUT2_R and Audio_L (LIN) to OUT2_L.
C. Connect Ground (GND) to Ground (GND).
D. MIC_RET and OUT_RET are for HD audio panel only. You don’t need
to connect them for AC’97 audio panel.
E. To activate the front mic.
For Windows®
XP / XP 64-bit OS:
Select “Mixer”. Select “Recorder”. Then click “FrontMic”.
For Windows®
7 / 7 64-bit / VistaTM / VistaTM 64-bit OS:
Go to the “FrontMic” Tab in the Realtek Control panel. Adjust
“Recording Volume”.

mmm, te vlot geknipt en geplakt .. Boven de tekst die ik gekopieerd heb, staat een klein plaatje, "Front Panel Audio Header" in de manual..
Zoals het daar staat zou je het moeten aansluiten, moet je dus wel een kast hebben die dat heeft (HD-Audio frontpanel)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan