Default Boot device Missing or boot failed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

Ik heb hier een Acer Aspire E1-532 met windows 8 die niet meer wil opstarten.

Direct na het opstarten krijg ik;

Default Boot device Missing or boot failed.
Insert recovery Media and Hit any key.
Then select 'boot manager' to choose a new boot Devive or to boot revovery media.

Wie kan me hiermee helpen please?

Deze tip heb ik van een ander Engl. forum kijk even of je wat helpen kan ? :( volgens mij en volgens deze tip onder moet je ''Legacy Support'' ( in Boot Menu ! ) inschakelen ..

Kan je hier mee overweg ?

Step 1: Set to Legacy Support on Windows 8 Boot Setup Menu
You can fix the error by selecting “Legacy Support” option during Windows 8 boot. Restart your laptop and immediately press the “F2” key to go to Windows 8 boot menu. Press the key quickly ( ! ! ) because Windows 8 boots really fast, not giving you a chance to see the boot setup option and enter it. Select the “Boot” option and then “Legacy Support” from the “Boot Options” screen. Save changes and restart the machine. That should do it!

Hier nog een dezelfde info over zoiets -->> http://blog.vtechsquad.com/2014/01/...ce-missing-or-boot-failed-error-in-windows-8/

Laatst bewerkt:
Oke, het bovenstaande is gelukt maar ik krijg nu (in een ander scherm) ook de vraag om een bootable disk welke ik niet heb en is hier een andere manier voor om een soort van recovery cd / dvd te downloaden?

Hoe bedoel je recovery cd ? ( misschien systeem recovery bedoel je ? ) volgens mij, die systeem recovery moet je standaard in je eigen systeem geïntegreerd hebben maar misschien ook vergis ik me
op andere kant ik gebruik windows 8 nog niet ( :o ), en denk dat moet nu iemand anders met een betere tip hier bijspringen ..

Laatst bewerkt:
Ik krijg nu de onderstaande meldingen tijdens het opstarten;

PXE-E61: media test failure, check cable
PXE-M0F: exiting broadcom PXE ROM
No bootable device -- insert boot disk and press any key

:confused: Och jeh jij hebt dus geen windows installatie schijf ?? maar ook geen systeem recovery dat je ook via bios openen kan ? in dit geval moet je vinden windows 8 Recovery disk ..

Kun je tijden de opstart vaak met F2 F8 of de delete toets in een ‘restore’ komen en windows opnieuw installeren/herstellen ??

Laatst bewerkt:
Ik kan d.m.v. F2 wel in de BIOS komen maar bij F8 gebeurt er niets maar ik heb het idee dat hij de HDD helemaal niet meer ziet.

PXE-E61: media test failure, check cable volgens mij houdt deze opmerking dat in maar ik weet het niet zeker.........

Media storingen ? Kabel testen ? :confused: ik snap niet dit kan duiden dat je misschien draadloos bezig bent ?? als maar zo is, hoezo probeer je niet via kabel laptop verbinden nu ?

Volgens mij krijg ik deze melding omdat, in de boot volgorde, een van de optie het opstarten via het netwerk is en dat lukt dus ook niet.

Maar dan heeft hij de andere opties al gehad ( HDD, CD > DVD, USB)

Ik heb, via de BIOS, het opstarten via het network uitgeschakeld dus de melding "PXE-E61: media test failure, check cable" krijg ik nu ook niet meer maar ik krijg nu direct de melding: No bootable device -- insert boot disk and press any key

In de BIOS wordt overigens ook de HDD aangegeven dus deze zal dan niet kapot zijn?

Laatst bewerkt:
Oei, dit is geen goede zaak. Zo te zien wordt je HDD niet meer herkend. Dat kan betekenen dat er inderdaad, zoals één van de meldingen al aangaf, een kabel los zit. Dat zou niet moeten gebeuren, maar laptops zijn er gevoeliger voor dan (stationaire) desktop PCs.

Maar ik vrees dat het waarschijnlijker is dat de schijf kapot is. Heb je de mogelijkheid om de laptop open te schroeven, de kabel te controleren en (als je zeker weet dat dat het probleem niet is) de schijf te verwijderen en aan een andere PC aan te sluiten?

Wat je ook nog kan doen is om de laptop via een USB-stick of een speciaal gebrande CD met GParted op te starten. Je kan daarmee kijken of de data op de HDD misschien corrupt is geraakt. Zie http://gparted.org/ > Live CD/USB.

Als je laptop is gevallen of ergens tegenaan gestoten is moet je dat ook zeggen, anders zitten we hier in het wilde weg te gissen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan