Default gateway werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesley1995

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
hallo allemaal,

Sinds kort woon ik in een beschermde woonvorm van Mondriaan.

Ik heb dus een internet aansluiting op me WI-FI.
Ik game zelf op een PS3 maar ik word dus steeds uitgelogd op PSN (PlayStation Network).

Ik ben er dus achter gekomen dat alle poorten dicht zijn in de router.
Ik heb zelf met een medebewoner al proberen binnen te komen in het modem om een aantal poorten op te zetten.
Dit echter helaas zonder resultaat.

De provider die we hebben is Ziggo zakelijk en er word gebruik gemaakt van een IPv6.
Wanneer ik IPCONFIG invul in opdrachtpromp krijg ik het volgende te zien:
cmd 1.png

Wanneer ik de IPv6 uitschakel krijg ik het volgende te zien in cmd:
cmd 2.png

Nu is mijn vraag hoe ik kan inloggen in de router?
Ik kan helaas zelf niet bij het modem komen.
Want het netwerk ziet er zo uit: (denken we)
werking.png

Met vriendelijke groet,
Wesley

Je zou kunnen proberen door naar de defaultgateway te browsen. Dit kan door in de webbrowser in de URL balk het volgende te typen zonder aanhalingstekens "http://10.10.10.254/" en door vervolgens op de Enter toets te drukken.

Verder heb je bijna altijd een wachtwoord nodig om de router instellingen te bekijken of überhaupt te wijzigen. Dit kan het standaard wachtwoord zijn dat er vanaf fabrieksaf is opgezet, dan heb je geluk. Anders zul je de eigenaar van het modem moeten aanspreken en je wensen / problemen aan het voorleggen.

Edit***

Kom je in eerste instantie wel ingelogd op het netwerk? Als je tijdens het spelen weer uitgelogd wordt dan kan het niet aan de poorten liggen. Als een poort dichtstaat dan kun je al vanaf het begin geen verbinding maken, die instellingen gooien je er niet zomaar halverwege uit.

Dan zou het eerder aan de verbinding liggen, het zou kunnen dat er op zo'n moment meer mensen proberen verbinding te maken met het Wi-Fi netwerk. Het gevolg kan zijn dat het signaal verzwakt en zodoende jouw playstation de connectiviteit verlietst.

Laatst bewerkt:
Tsja, als de poorten dicht staan dan is dat misschien wel de bedoeling van de beheerder.
Als je plaatje klopt én je wilt portforwarding, dan zal, als de routermodem van Ziggo in routing mode staat ipv. bridged mode, 2x geportforward moeten worden:
a. 1x vanaf Ziggo routermodem naar 'server'
b. 1x vanaf 'server' naar jouw Playstation

Indien de routermodem in bridged mode, dan is b. genoeg.

Natuurlijk moet de Playstation dan steeds hetzelfde ip-adres hebben (of krijgen), dus bespreek dan ook met de beheerder een vast ip-adres om in te stellen op je Playstation (en welke dat dan moet worden) óf een DHCP reservering o.b.v. het MAC adres van je Playstation.
Beiden leveren op dat dat de Playstation steeds hetzelfde ip-adres heeft/krijgt, zodat portforwarding ingesteld kan worden.

Ik ga hier niet speculeren hoe je evt. 'server' zou kunnen hacken, want daar zijn we hier niet voor op het forum.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Probleem is dat wanneer ik de default gateway invul in mijn browser dat dan de pagina blijft laden.
Ik kan er dus niet inkomen via de default gateway (wat ik zelf best raar vind).

En het probleem is dat wij van de netwerk eigenaar die poorten niet mogen opzetten.
Wat ik dus dikke onzin vind :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan