Default instelling printkwaliteit veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jananton

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Ik weet niet of dit de plek is voor deze vraag maar na veel geneus zou ik het trouwens niet weten waar wel dan.

Ok mijn vraag.

Office'97
Ik print vaak onbelangrijke teksten en elke x moet ik dan in de afdruk kaart en daarna instellingen van default naar EconoFast klikken.
daar wordt ik 'n beetje moe van.

Kan er iets in een of andere file of in het register verandert worden waardoor dus de default EconoFast wordt?
Command line?
De enkele keer dat ik dan wel belangrijke dingen print etcetera....
bedankt alvast voor het meedenken
Jan

Maak een macro door alle handelingen die je verricht op te nemen. Daarna kun je deze in de werkbalk plaatsten.
Door op deze knop te klikken, kun je het document in een keer in econofast-mode adfrukken.

Suc6

Bedankt silkcom
Ik zal het gaan proberen.
Men hoort van mij of dat de ideale oplossing is.

Het ***lige is dat je op een van de tabkaarten die je krijgt nadat je voor "printen" hebt gekozen, ook nog de mogelijkheid hebt om voor "concept" kwaliteit te kiezen, maar elke keer als je Word opstart, staat dat ook weer uitgevinkt.
We modderen maar aan....

Gewoon via Printer toevoegen dezelfde printer nog een keer installeren.
Wel eigen naam geven.
Hier de correcte instellingen in zetten.
Bij afdrukken kies je nu de juiste printer.

Meerdere printers voor:
draft
kleur
zwarthoog
zwartlaag
etc

:cool:

Hi Peter
Nou met die macro werkt ook.
Heb ik toch de macro eens gebruikt.
Alleen je zit weer met een knop in een balk.
Als je daar per ongeluk opdrukt en je printer staat niet aan.......

Zoals jij nu aangeeft (x-aantal printers), is ook niet een echt ideale oplossing. Dat bedoel ik niet negatief maar het blijft wel een gedoe. Op het moment van afdrukken bepaal je pas HOE je het doet, bedoel ik.

Is het bij office 2000 al beter geregeld zulk soort grapjes?
Dat je de default zo je hem verandert ook zo blijft?
Net als PaintShopPro kies je bij references de opslag kwaliteit zeg 300pixels en dat blijft ie tot je het daar weer verandert.

maar voor de gein ga ik wat jij aangeeft ook er in zetten..

groeten
jan

Laatst bewerkt:
Heb bij nader inzien niet gekozen voor meerdere printers.
Het is 1 oplossing, maar niet de "ultime".
Ofschoon je bij deze instelling daar ook profijt van hebt bij ander txt programma's zoals "editpad", want daar komt OOK de printinstelling/afdruk kwaliteit tabkaart te voorschijn.
Eigenlijk nu ik dit typ is het eigenlijk een printinstelling en zou het eigenlijk bij HP moeten zoeken.

nou ja....

Wat rondlezend in deze berichten, las ik hier dat je mogelijk een *.ini-bestand kan aanpassen van je printer.

Groetjes,
Bennie

Wie zoekt zal vinden is het toch??
ok heb mijn computer gekozen, dubbelklik printers, rechts klik op de bewuste printer en eigenschappen gekozen.

Je krijgt dan de tabkaarten te zien met ook weer de bekende met normaal en EconoFast.
Daar gekozen voor E.F.
ga het nu testen.
In editpad werkt het.
eigenlijk is het wat al werd gezegd hierboven door Peter je moet het in de "printersetup" aanpassen.
Alleen ik dacht te moeilijk, met 1 printer kun je natuurlijk ook gewoon deze instelling doen. (oen die ik ben.. )
Ok voor mekaar!
Kerels, bedankt allen voor het meedenken.

En zegt het Word.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan