Default printer probleem op terminal server

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kelso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kelso

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
We hebben op het werk problemen met het toewijzen van default printers. Ik zal voor de duidelijkheid eerst even de situatie beschrijven: We hebben 2 servers, een domaincontroller en een terminal server waarop de bedrijfsapplicatie staat geinstalleerd en waar dus ook de medewerkers inloggen om op te werken en hun mail op halen via outlook. Nu is er +/- 2 weken geleden een nieuwe domaincontroller geimplementeerd. Dit is principe allemaal goed gegaan mail is weer netjes geimporteerd en mensen konden weer normaal werken met de bedrijfsapplicatie. Nu hebben we echter het probleem, dat sommige mensen nu geen default printer kunnen toewijzen op de terminal server, en anderen weer wel. Nu zou je denken dat is gewoon een rechten kwestie, maar zelfs als ik mijn account waar ik wel gewoon een default printer kan selecteren dupliceer, kan er met het gedupliceerde account geen default printer worden aangemaakt. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Zoek in de logboeken van de Terminal Server (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe) naar printer- en profielgerelateerde foutmeldingen in onderdeel System en Toepassingen.

Zoek daar ook naar foutmeldingen die kunnen duiden op slecht verkeer met de Domeincontroller/toegang tot Active Directory vanuit de Terminal Server.

Succes,

Tijs.

Logboek was prima in orde. Heb al een workaround gevonden de terminal server miste een registry key waardoor sommige huidige en nieuwe profielen corrupt raken. Alles werkt nu weer prima.

iig bedankt !!

'Vreemd'/apart dat je in de Logboeken geen profielgerelateerde foutmeldingen terugziet terwijl toch corrupte profielen werden aangemaakt.

Meld hier even de bewuste registry-key danwel een link naar de informatie die je gebruikt hebt. Zo hebben anderen er misschien ook wat aan.

Alvast bedankt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan