default waarden aanvullen in overige velden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirsten75

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Ik heb een formulier (is een subform op een ander formulier) met daarop:

ProductID
Product Description
Quantity
Unit price
Per
Markup
Total

Door eenmaal op het veld ProductID te klikken krijg je de mogelijkheid om een product in te vullen.
D.m.v. Dlookup worden de velden Product Description en Unit price ingevuld, Quantity wordt handmatig ingevuld.

Als Default Value in ProductID heb ik het product "ZERO", dit zie je ook staan in het veld ProductID de overige velden worden echter niet aangevuld.
Als ik ZERO opniew intype worden de velden wel automatisch aangevuld.

Hoe kan ik er voor zorgen dat als Default ook de Product Description en Unit Price worden ingevuld?

Zie afbeelding voor formulier.
Helaas kan ik de database niet uploaden.

shopsupplies.jpg

Is ZERO een product? Of een dummy record? In het laatste geval (en mijn eerste indruk is dus dat het inderdaad om een dummy gaat) stel ik gelijk de vraag: waarom?
Om antwoord op de vraag te geven (want het gaat natuurlijk niet om het al of niet hebben van een dummy artikel) een veel betere manier om artikelgegevens op basis van een keuzelijst op te vragen. Dat moet je namelijk niet doen via:
D.m.v. Dlookup worden de velden Product Description en Unit price ingevuld
Maar gewoon rechtstreeks uit de keuzelijst halen. Daarvoor moeten die velden uiteraard wel in de keuzelijst zitten, maar dat lijkt mij een simpele aanpassing. Stel dat je de Description als derde veld hebt staan, en de Unit price als vierde kolom, dan krijgen de tekstvelden deze formules als Besturingselementbron:
Code:
=cboProduct.Column(2) 'Voor Description
=cboProduct.Column(3) 'Voor Unit price
Niet alleen dus een veel betere oplossing voor de wijze waarop je afhankelijke gegevens ophaalt, het lost ook je probleem op. Wat wil je nog meer? :)

Bedankt OctaFish,
Dit is inderdaad een betere manier om de gegevens aan te vullen.
Om op je vraag terug te komen het is inderdaad een dummy product, deze heb ik aangemaakt omdat ik geen invoice kan genereren als er geen producten zijn toegevoegd. Wanneer ik het dummy product toevoeg werkt de invoice wel.
Mijn probleem is dus nog niet opgelost.
Ik ga kijken of ik de database in simpele vorm kan plaatsen met daar in mijn probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan