Default waardes zetten in form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hoi allemaal,

Ik heb een tabel waarin ik afhankelijk van de funktie die een persoon heeft kan aanduiden met Yes/No of iemand toegang heeft tot bepaalde zaken.(Is dus op funktie bepaald)
(TBLFunktieToegang)

Ik heb tevens een andere tabel gemaakt (TBLPersoonToegang)
Dit is bijna dezelfde tabel enkel deze tabel is persoons gebonden .

Maar hoe krijg ik het nu voor elkaar dat als ik in mijn form een persoon selecteer dat ik als start waarde mijn gegevens uit TBLFunktieToegang krijg (Als Default dus) en dat ik dan wijzigen kan doen .Maar de gegevens natuurlijk niet verander in TBLFunktieToegang.
Deze gegevens zouden dan in TBLPersoontoegang moeten komen

Mijn form source komt van TBLPersoonToegang
Dus enkel wanneer ik nieuw aanklik en een nieuwe persoon seleceteer wil ik de default waardes afhankelijk van zijn funktie die ik dan kan aanpassen.

Bedankt
Romain

Je kan de tabel velden een default waarde meegeven, dan is het veld altijd gevuld daarmee als je niks opgeeft.

Hallo Guus ,

ja maar afhankelijk van de gekozen persoon verschillen die default waardes .
Elke persoon heeft een bepaalde functie .
en elke Functie heeft zijn eigen toegangen
Dus als ik nu peroon X selecteer met funktie Administrator dan heeft die als default alles aangevinkt)
Heb ik nu persoon Y met als funktie Operator dan heeft die als default maar enkele toegangen aangevinkt.

En de bedoeling is om bepaalde personen nu soms iets meer of minder toegang te geven met de bedoeling als ik een persoon selecteerd dat ik zijn defaults krijg en deze dan kan aanpassen en in TBLPersoonToegang opslagen

Dus dan moet je afhankelijk van die persoon default waardes instellen. Daarmee bedoel ik dat je bij het opslaan van het record je de default ook bewaart. Hoe je dat precies moet doen kan op legio manieren.

Hoi Guus ,

ik heb een voorbeeldje bijgevoegd.

In TBLPersonen kun je zien welke Funktie een bepaald persoon heeft.

Nu heb ik 2 Forms gemaakt.

1ste Form FrmFunktieToegang ( Deze is als default )

2de Form FrmPersonenToegang ( is als extra , moest een bepaalde peroon iets meer bevoegdheid of iets minder bevoegheid moet hebben naargelang zijn funktie die hij uitoeffend)

Nu ben ik dus aan het proberen dat als ik in mijn form FRmPersonenToegang een nieuwe peroon wil toevoegen en ik selecteer een persoon dat de default ( naar gelang zijn uitgeoeffende funktie dus ) er al in kwamen te staan .
Als ik toevoegen klik moet er dus een nieuw record komen en als ik dan een peroon selecteer moeten er zijn defaults komen staan .

Hopelijk kan je me verder op weg helpen.

Groeten Romain

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan