Default wachtwoord Huawei AP4050DN

rewico

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2010
Heb een Huawei AP4050DN accespoint.
Via Putty kan ik deze bedraad benaderen op 169.254.1.1 en ook het wachtwoord wijzigen.
Zie op mijn laptop ook het draadloze netwerk in de buurt met de juiste naam (hw_manage 1e60)
Lukt mij op geen enkele manier om op dit netwerk in te loggen, niet met het gewijzigde wachtwoord, niet met het eerdere default wachtoord (admin@huawei.com), niet met admin en niet met leeg.
Weet iemand mogelijk het default wachtwoord voor dit accespoint?
Heb ook geen idee welk ipadres het wlan gedeelte heeft.
Huawei zelf geeft niet zoveel soelaas.

Weet je zeker dat 'ie verbinding maakt met het juiste netwerk?
Je zou dan in je router het IP adres moeten kunnen zien.

Jazeker, zelfde netwerk. Kon ook met putty wachtwoord wijzigen. Alleen het inloggen op het zichtbare wifi netwerk gaat niet.

Dat heb ik gezien maar ook daar niet mee.
Misschien heb ik het mis maar als het wifi netwerk zichtbaar is zou dat toch een ip moeten uitgeven?

Nee hoor. Dat zijn 2 heel verschillende zaken. Het feit dat er een radiosignaal is heeft geen enkele relatie met IP adressen. Heb je je Wifi adapter wel ingesteld op de 169.254.2.0 reeks?

Heb inmiddels nog van alles geprobeerd en uitgezocht.
Las ergens dat dit AP standaard ijn FIT modus staat. Geen idee wat het betekent)
Omzetten naar FAT modus zou noodzakelijk zijn.
De instructies zoals in bijlage gevolgD maar dan volgt er een error waarna ik verder vastloop.
Bedraad, 169.254.0.111 255.255.0.0

Putty inlog met admin en admin@huawei.com gaat ok
Wachtwoord wijzigen gaat ok
opnieuw inlog ok
system-view
ap-mode-switch fat error
[Huawei]ap-mode-switch fat
Error: The fat mode does not exist. To switch to the fat AP mode, run the ap-mode-switch fat tftp/ftp/sftp command.

Als iemand nog iets weet?

Bijlagen

• Screenshot_20241201-144332_Chrome.jpg
    Screenshot_20241201-144332_Chrome.jpg
    224,4 KB · Weergaven: 2
Nee hoor. Dat zijn 2 heel verschillende zaken. Het feit dat er een radiosignaal is heeft geen enkele relatie met IP adressen. Heb je je Wifi adapter wel ingesteld op de 169.254.2.0 reeks?
De wifi adapeter staat in die reeks. Lijkt erop dat het AP ook reageert want krijg na korte tijd de melding dat het wachtwoord niet juist is.

Kan het niet zijn dat er ook iets van een controller nodig is?
Daar lijkt het inmiddels wel op.
Het accespoint staat in Fit modus en dan schijn je iets anders (controller) nodig te hebben.
Uit documentatie blijkt dat het eenvoudig is het naar Fat modus om te zetten maar daar is een (upgrade) bestand voor nodig.
Na zoeken heb ik dat bestand gevonden maar kan het niet downloaden omdat ik Guest user ben.
Upgraden naar user die wel mag downloaden kan maar het is volstrekt onduidelijk waar dat moet.
Op de Supportsite staat het we beschreven hoe maar niet waar.
Dus, 2 vragen.
- Heeft iemand misschien dit ( AP4050DN-E-FAT&CLOUD-V200R019C00SPC918.zip ) bestand en wil dat delen?
- Weet iemand waar je een accespoint kunt registreren zodat bestand te downloaden is?
De linkjes zoals in het screenshot werken helaas niet.

Bijlagen

• Screenshot_20241203-134638_Chrome.jpg
    Screenshot_20241203-134638_Chrome.jpg
    119,3 KB · Weergaven: 2
Hier staat hoe het moet maar niet op welke site je moet inloggen.

Bijlagen

• Screenshot_20241203-140922_Chrome.jpg
    Screenshot_20241203-140922_Chrome.jpg
    201,9 KB · Weergaven: 2
Even een update.
Zit alles uit te zoeken enzo op mijn tablet. Acvu was leeg dus verder op de laptop. Tot mijn verbazing kwam daar de inlogknop in beeld en kon ik inloggen en het bestand downloaden.
Kennelijk is de browserbop mijn Huawei!! tablet niet geschikt.
Heb in ieder geval het bestand en kan verder.
Laat het verdere verloop hier weten

Helaas, de gevonden bestanden lijken de verkeerde te zijn.
Het lijkt er op dat het AP alleen een bestand accepteert wat voldoet aan de versie van het AP.
(Model: AP4050DN
Version: V200R007C20 SPCA00)
Fout melding die verschijnt is 'Error: Upgrade failed due to a failure in downloading the version file.'

Bij dit AP zou dat Fat&CloudAP4050DN_V200R007C20SPCa00,bin moeten zijn. (mogelijk zonder Fat&Cloud)
Het blijkt dat dit AP end off life is en op de Huawei site is het juiste bestand niet (meer) te vinden.
Hoop dat iemand nog een gouden tip heeft.

Terug
Bovenaan Onderaan