defect aan voeding Medion monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildog

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2007
Ik heb een Medion monitor 19" Model MD30399 waarvan de backlightvoeding kortgesloten ligt.
Bij Medion wordt gezegd dat er geen losse onderdelen te verkrijgen zijn!
Bij 'uit garantie' is er dan echt wel een probleem: zelf kan ik technisch wel het probleem oplossen maar ik weet niet waar ik aan de benodigde onderdelen kan komen.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Indien zoiets niet kan opgelost worden zal ik in het vervolg wel 2 maal nadenken vooraleer nog een Medion toestel te kopen!:(

Maak gewoon de achterkant los van je scherm en als je ijzerdraad heb en ijzer smeltaparaat kan je daarmee makkelijk knutselen :p ik heb het zelf gedaan met mijn webcam en koptelefoon.

schema gezocht

Kan er mij iemand helpen aan een schema van bovenstaande monitor?
Of heeft iemand een idee waar deze informatie te vinden is?

Ik heb een Medion monitor 19" Model MD30399 waarvan de backlightvoeding kortgesloten ligt.
Bij Medion wordt gezegd dat er geen losse onderdelen te verkrijgen zijn!
Bij 'uit garantie' is er dan echt wel een probleem: zelf kan ik technisch wel het probleem oplossen maar ik weet niet waar ik aan de benodigde onderdelen kan komen.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Indien zoiets niet kan opgelost worden zal ik in het vervolg wel 2 maal nadenken vooraleer nog een Medion toestel te kopen!:(
Aan alle
Blijkbaar is dit een standaard fout die zich na een half jaar begint voor te doen ,
Mijn eerste werd vervangen onder garantie , nu is het vervangtoestel ook defect
Visueel zie ik de complementaire mosfet die doorgebrand is en de andere die overhit is
ook de elco's die er naast staan zijn reeds opgeblazen
waarschijnlijk waren deze te klein gedimensioneerd waardoor ze overmatig warm worden en uiteindlijk voortijdig sneuvelen. in dit proces stijgt de rimpelspanning en moeten de omvormers een grotere stroom trekken waardoor ze sneuvelen; op internet staan meerder identieke verklaringen op duitse sites
ik vrees er voor , maar houd jullie op de hoogte
grtz knkyclpy

:d

Nou hij kon het wel laten afkoelen :P
Als hij zn monitor op een koude plek houd of met een koeler laat werken (DAT KAN) dan zou die niet overhitten en veel meer dan 1 jaartje gebruikt worden.

Medion Monitor

Ik ben gelukkig dat er iemand dezelfde fout heeft.
Het is inderdaad een van de mosfets die kortgesloten ligt.
Ik heb echter gans het internet afgezocht naar een specificaties van dit SMD componentje maar vindt geen site waar dit te vinden is. Ook de leverancier is niet te vinden?
Op dit SMD componentje staat onduidelijk te lezen dat het zou gaan om een BD5062
(althans dat maak ik er van)
Ik denk moest ik aan dit component (of een vervanger) geraken de voeding in orde zou zijn.
Door het gebrek aan enig schema kan ik zelf ook geen vervanger zoeken.
Kan iemand mij enige info geven ivm deze mosfet?

Nou ik heb niet echt verstand van monitoren.
Wel pc onderdelen en program's :P
Sorry ik kan alvast niet helpen

DarkBladeX

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan