Defect beeldscherm laptop ... te vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Het beeldscherm van de laptop lijkt stuk (zie foto's bijlage).
Volgens internet kan ik die zelf wel vervangen, prijzen gevonden van rond de 120-160 euro. Is dit raadzaam en te doen?
Het betreft een dell studio 1558 serie.
Graag een reactie.beeldscherm 1.jpgbeeldscherm 2.jpg

als je een beetje handig bent lukt het makkelijk. google je type laptop + service manual en je vindt waarschijnlijk wel een handleiding met uitleg

Handigheid zit wel goed, maar is het "rendabel"? Laptop is ruim drie jaar oud.

Het is net wat hij je waard is als hij 1000 euro heeft gekost dan is het een logische keuze als hij 300 euro was is het iets anders :)
wat je zelf het herstel waard vindt.

Hallo

Is een 15.6" t.f.t. l.e.d. scherm .... I5 c.p.u. ???

Best een praktisch , zuinig en gemakkelijk formaat om mee op stap te nemen.

Indien de laptop voor de rest noch technisch in orde is , zou ik deze persoonlijk herstellen. (scharnieren , harddisk , etc ...)

Reinig uiteraard ook de heatpipe radiator en fan. (indien dit nog niet reeds zou zijn gebeurt in het verleden..)

P.s. :

Prijs die jij hebt gevonden , kan nog lager ---> +/- 70 € :

Dit is een l.e.d. versie (controleren alvorens te bestellen , desnoods eerst de verkoper contacteren.

http://www.benl.ebay.be/itm/DELL-ST...Laptop_Screens_LCD_Panels&hash=item19cdbfc0e2

Peter

Laatst bewerkt:
Beste Peter,
Allereerst bedankt voor je reactie.
Je schrijft het volgende:
Reinig uiteraard ook de heatpipe radiator en fan. (indien dit nog niet reeds zou zijn gebeurt in het verleden..)
Ik ben bang dat dit inderdaad nog nooit is gebeurd. Is dat zelf te doen? Het is een Dell studio laptop 1558. Dat zou dus misschien hde oorzaak kunnen zijn? Mijn zoon zegt namelijk dat er verder niets mee is gebeurd!

Paul

Laatst bewerkt:
Nu heb ik op aanraden van iemand eerst de laptop aangesloten op een externe monitor. Prima werkende laptop en goed beeld!
Vervolgens keek ik op een site waar je schermen kan bestellen (oa lcdtec; aanbieding scherm voor de 1558 kost € 71,-). Lijkt mij een mooie prijs.
Echter ik vond op die site ook de melding dat als je laptop het via een externe monitor goed doet het waarschijnlijk aan de videokaart kan liggen. Hoe kan ik daar "makkelijk"achter komen? En is die te vervangen?

Hallo

De door u geposte foto's , zijn overduidelijk deze van een gebarsten scherm

"Echter ik vond op die site ook de melding dat als je laptop het via een externe monitor goed doet het waarschijnlijk aan de videokaart kan liggen"

Indien op een extern scherm een korrekte beeldweergave is in een deftige hoge resolutie , is de g.p.u. zo goed als zeker niet defekt.

"En is die te vervangen? "

Bij zo goed als alle betaalbare laptops is de g.p.u. op het motherboard gesoldeerd , en dus voor de gewone gebruiker niet te vervangen.

Peter

Het is weliswaar een oud lcd monitor (tje), maar bv youtubefilmjes kan ik goed zien. Kortom redelijk beeld enz. Ik ga maar voor vervanging van het scherm. Net een basketbalspelletje laten draaien en ziet er prima uit. Dus inderdaad lijkt de videokaart niet het probleem. Ga een scherm bestellen. Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan