Defect display laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

dropl

Verenigingslid
Lid geworden
14 jan 2006
Hoi,

Ik heb een ouwe fujitsu siemens laptop, een lifebook c-series nogwat. Eerst deed het beeldscherm het nogal eens niet. Je ziet wel het backlight (heet dat zo?) aan gaan, maar voor de rest blijft het scherm zwart. 10 keer aan en uit zetten hielp soms, maar niet altijd. Een paar dagen met rust laten hielp altijd. Een externe monitor doet het wel altijd.
Helaas de laatste tijd bijna niet meer en als het beeldscherm nu wel aangaat zie je alleen 3 tot 10 willekeurige horizontale of verikale strepen. De laptop zelf denkt dat er niets aan de hand is en boot gewoon gezellig linux. De externe monitor doet het nog steeds.
Ik heb het geval vandaag helemaal uit elkaar gehaald en kon geen schoeiplekken, losse stekkers of ontplofte onderdelen vinden. Dus eigenlijk is mijn vraag: klinkt dit als een kapot display of eerder een rotte video chip? Een 2de hands display mag een paar 10tjes kosten en wat moeite, maar dan moetie het daarna natuurlijk wel weer doen

Alvast bedankt, Dropl

Als het externe beeldscherm goed beeld geeft, ligt het puur aan het scherm op de notebook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan