Defecte Harde Schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
98
Hoi,

Ik heb een Samsung 320 GB Sata schijf gekocht en wilde hierop XP gaan installeren. Tijdens het snel formatteren ging het mis en nu doet de schijf het niet meer. Als ik Windows XP weer probeer te installeren loopt de installatie vast tijdens de tekst: Windows XP wordt opgestart, de HDD blijft tikken om de 10 seconden en proces gaat alleen verder als ik de SATA kabel lostrek.

Ik heb de schijf in mijn andere computer gehangen als SATA2, SATA1 is een 160GB Maxtor. Als ik nu wil opstarten loopt de PC vast in het XP opstart scherm, de nieuwe HDD maakt een tikkend geluid om de 10 seconden.



Als ik de SATA kabel uit de nieuwe HDD trek gaat het opstartproces van XP gewoon verder en XP start op.

IK wil graag de nieuwe HDD formatteren / toegang tot krijgen maar weet niet hoe dit moet. Via computer => beheren => schijven zie ik de HDD niet staan.

Wie kan me helpen de schijf weer aan de praat te krijgen

mvg

Yell@:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je harde scijf het probleem niet is.

Windows XP herkent standaatd namelijk geen SATA schijven. Daarvoor moet je de SATA drivers gebruiken op floppy en die tijdens de XP installatie laden, anders gaat het niet werken!
 
Weet ik, op F6 drukken en laad de drivers van floppy. Dat is dus niet het probleem. Ik wil graag toegang tot mijn schijf krijgen en dan opnieuw formatteren. Moet ik misschien iets met jumpers doen?

Yell@
 
´´ de nieuwe HDD maakt een tikkend geluid om de 10 seconden. ``

Bij mijn weten is een tikkende hardeschijf zogoed als kadoek... De controller van de harde schijf is dan kapot en kan alleen weer gemaakt worden door van het zelfde type een andere controller er op te zetten... (of te wel een nieuwe hardeschijf halen)...
* als k dit verkeerd heb moeten jullie het maar zeggen*


Heb je nog garantie op je harde schijf? Dan zou ik er mee terug gaan als ik jouw was...
 
Ik heb hem sinds twee weken en dit was de 1e installatie. Zal de firma contacteren.

mvg

Yell@
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan