defecte harde schijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter nepo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nepo

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2003
hallo, vandaag heeft van één van mijn pc's de harde schijf het begeven, tenminste, dat denk ik, pc blijft hangen met opstarten, harde schijf maakt een tikkend geluid of die ergens blijft hangen en de harde schijf wordt dan ook niet gevonden :(
mijn vragen:
- is het nog mogelijk die harde schijf te repareren of is die overleden zodra die deze geluiden maakt?
- als ik een nieuwe interne harde schijf er inzet, hoe krijg ik dan mijn backup (met Acronis) van het systeem hierop die ik heb staan op een externe harde schijf, maw hoe krijg ik de pc dan opgestart?
alvast bedankt :thumb:

Ga d'r maar vanuit als dat ding tikt dat ie overleden is of dat bijna is.
Wat Acronis betreft, je wil toch niet echt schrijven dat je braaf backups hebt gemaakt, zonder ooit uit te zoeken hoe je ze terugzet bij een probleem???
Gefeliciteerd, dan heb je nu een probleem. Ga naar de site van Acronis en lees hoe de backup moet worden teruggezet, of kijk in het bericht hieronder...............

Laatst bewerkt:
Hoi !

Klinkt inderdaad dat de HDD is overleden.

Bij AcronisTrue Image zet je de image terug door op te starten van de rescue-CD (die je wordt geacht te maken), en dan te kiezen voor: Image terugzetten.

Ga er daarbij van uit dat je schijfbelettering onveranderd is gebleven.

Greetz,

Harry.

Ik ga er van uit dat je Acronis al geinstalleerd had en over een recente backup beschikt.
Dan gaat het verhaal helemaal op van Harry.

Maar dit begrijp ik niet helemaal goed uit je verhaal. Ik begrijp dat je nu Acronis wilt installeren en dan hopen dat je nog data van de defecte schijf kan redden.

Dit verhaal gaat dus niet op.

Er bestaan wel bedrijven die zeggen data van kapotte schijven te kunnen redden. Ze geven hiervoor nooit garantie en de kosten zijn meestal dusdanig hoog dat dit alleen weggelegd is voor bedrijven met voldoende geld in kas.

Hoi !

Klinkt inderdaad dat de HDD is overleden.

Bij AcronisTrue Image zet je de image terug door op te starten van de rescue-CD (die je wordt geacht te maken), en dan te kiezen voor: Image terugzetten.

Ga er daarbij van uit dat je schijfbelettering onveranderd is gebleven.

Greetz,

Harry.
ben bang dat ik geen rescue-cd heb gemaakt :o maar kan ik die alsnog maken op een andere pc? of moet ik windows eerst opnieuw installeren op de nieuwe harde schijf? alvast bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan