Defecte hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

denniskbk

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Ik heb een pc met 2 hardeschijven. De ene schijf is de c schijf (windows 7) de andere schijf is opgedeeld in 2 partities (d:/ of e:/) . De 2e schijf werkt ineens niet meer. Bij het opstarten wil hij chkdsk uitvoeren voor de 2 partities (d:/ of e:/) maar ik krijg een error: Kan hoofdbestandstabel niet lezen. Windows zal proberen hoofdbestandstabel vanaf schijf te herstellen. en daarna: Kan de hoofdbestandstabel niet herstellen. CHKDSK is afgebroken.

Daarna start windows gewoon normaal op. Bij "deze computer" zie ik wel de 3 partities (1 c:/ windows, 2 d:/ 3 e:/). Als ik een van de 2 partities wil openen (d:/ of e:/) geeft hij aan dat die geformatteerd moet worden. Als ik bij eigenschappen kijk is het bestandssysteem niet ingevuld en bij capaciteit staat 0 bytes. (ik probeer hiervan een screenshot bij te voegen, maar de uploader werkt niet.)

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
Ik wil de 2 partities niet formatteren want er staan nog files op die ik wil behouden.
Ik weet dat het mogelijk is om bestanden te recoveren, dat is wel een mogelijkheid maar het zou handiger zijn om het probleem op te lossen dan alles te recoveren.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt!

Er van uitgaande dat de schijf hardwarematig in orde is lijkt het er op dat er iets gebeurd is met je partitieindeling.
Het programma " Partition Find and Mount" is gratis en kan dit euvel verhelpen.
Je kunt het hier downloaden: http://findandmount.com/

De enige beperking van de gratis versie is een snelheidsbeperking.
Voor thuisgebruik is dit niet erg, je kunt aan je bestanden en je kunt redden wat je wilt redden, het duurt alleen wat langer.
Suc6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan